رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان گفت: نداشتن پیست دوچرخه‌سواری بزرگ‌ترین مشکل رشته دوچرخه‌سواری کشور به‌خصوص استان اصفهان است و ورزشکاران مجبور هستند که در جاده‌های خطرناک اطراف اصفهان تمرین کنند.

اسماعیل پناهنده در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین در رابطه با شرایط هیئت دوچرخه‌سواری اصفهان در سال‌های گذشته اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ هیئت دوچرخه‌سواری اصفهان توانست در میان همه استان‌های کشور مقام دوم را کسب کند، در کلیه مسابقات دختران و پسران شرکت کردیم و در چند روز گذشته با کسب مقام سوم مسابقات دوچرخه‌سواری بزرگسالان توسط حسین ناطقی موفق شدیم پس از ۱۵ سال کسب مقام داشته باشیم.

وی افزود: در سال جاری در بخش باشگاهی توانستیم تیم دوچرخه‌سواری جوانان استان را در تور مازندران شرکت دهیم و پس از تیم‌های کشور عراق به مقام سوم دست پیدا کنیم.

پناهنده بیان کرد: دو سال گذشته حدود ۱۱ ملی‌پوش در بخش دختران و پسران داشتیم که اقدامی بی‌سابقه بوده است، تلاش‌های بسیاری را با حمایت‌های باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و برج پلیمر که حامیان بخش بانوان بودند انجام دادیم که برای اولین‌بار تیم دوچرخه‌سواری در سال ۱۴۰۱ و در بخش بانوان به مسابقات باشگاه‌های کشور شرکت کردند و به مقام اول این مسابقات دست پیدا کردند.

پیست؛ بزرگ‌ترین مشکل دوچرخه‌سواران

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز اگر مسابقات به صورت باشگاهی انجام شود به‌طور حتم شرکت برج پلیمر به ما برای شرکت در این مسابقات کمک خواهد کرد.

پناهنده عنوان کرد: در بخش آقایان نیز باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از ورزشکاران این رشته حمایت کرده است و موفق شدیم در سال گذشته در بخش پیست مقام اول و در بخش جاده به مقام دوم دست پیدا کنیم.

وی تشریح کرد: برگزاری کلاس‌های مربیگری و دانش‌افزایی را در سال گذشته داشتم که با کمک دانشگاه آزاد خوراسگان چندین‌بار این دوره‌ها برگزار شد. در این دوره‌ها از بهترین اساتید دعوت شد و این اقدام‌ها در سال جاری نیز انجام خواهد شد، همچنین در بخش مرق اصفهان میزبان کشوری بودیم که اعزام را به این مسابقات انجام دادیم.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان خاطرنشان کرد: هدف هیئت برای سال جاری رشد و ارتقای ورزشکاران استان اصفهان است چرا که این استان پتانسیل خوبی را در این رشته دارد و پس از استان آذربایجان شرقی، باشگاه سپاهان و هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان حرف اول را در این رشته می‌زنند و امیدوارم که این موضوع تداوم داشته باشد.

اصفهان؛ شهر دوچرخه‌ها

وی تاکید کرد: اصفهان شهر دوچرخه‌هاست و به‌طور قطع این اصالت و سنت باید همین‌گونه حفظ شود.

پناهنده بیان کرد: نداشتن پیست دوچرخه‌سواری بزرگ‌ترین مشکل رشته دوچرخه‌سواری کشور به‌خصوص استان اصفهان است و ورزشکاران مجبور هستند که در جاده‌های خطرناک اطراف اصفهان تمرین کنند. پیگیری‌های بسیار ما برای ساخت پیست دوچرخه‌سواری نقش‌جهان که یک همت ملی است و باید از طریق وزارت ورزش‌وجوانان انجام شود چرا که بودجه بسیار سنگینی نیاز دارد.

وی عنوان کرد: گران بودن دوچرخه و ابزارآلات این رشته است یکی دیگر از مشکلات است که ما در حد توان این امکانات را فراهم کردیم.