عضو تیم ملی شمشیربازی گفت: فدراسیون برای المپیک سنگ تمام گذاشت و هرچه که در مسیر کسب سهمیه المپیک و پس از آن نیاز بود را در اختیار ما قرار داد، بنابراین مشکل خاصی به چشم نمی‌خورد.

محمد رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین درباره وضعیت تیم ملی شمشیر بازی پیش از آغاز المپیک پاریس اظهار کرد: پس از المپیک ۲۰۲۰ اردوهای شمشیربازی به‌طور مستمر برگزار می‌شد، چراکه هدف ما کسب سهمیه کامل المپیک پاریس در بخش تیمی و انفرادی بود که در رسیدن به این مهم موفق ظاهر شدیم.

وی افزود: اردوی خود را در ایران تا بیست‌وپنجم تیر پشت سر خواهیم گذاشت و پس از آن به فرانسه اعزام خواهیم شد تا یک اردوی ۱۰ روزه را آنجا برگزار کنیم و پس از آن آماده المپیک خواهیم شد.

عضو تیم ملی شمشیربازی با اشاره به پیش‌بینی خود از عملکرد کاروان ایران در المپیک تصریح کرد: المپیک غیرقابل پیش‌بینی است و تنها نتیجه رشته‌های رکوردی را می‌توان حدس زد، اما برای سایر رشته‌ها این‌گونه نیست و امکان رخ دادن هرگونه اتفاقی وجود دارد، به طور کلی تمام ورزشکاران برای کسب مدال تلاش می‌کنند و امیدوارم بخشی از این مدال‌ها متعلق به کاروان ایران باشد.

وی در خصوص حمایت‌های فدراسیون شمشیربازی بیان کرد: فدراسیون برای المپیک سنگ تمام گذاشت و هرچه که در مسیر کسب سهمیه المپیک و پس از آن نیاز بود را در اختیار ما قرار داد، بنابراین مشکل خاصی به چشم نمی‌خورد.

رهبری با اشاره به عملکرد شمشیربازان خاطرنشان کرد: تمام افرادی که در شمشیربازی موفق به کسب سهمیه المپیک می‌شوند، جزو بهترین‌ها هستند. تیم شمشیربازی ایران دو دوره پیاپی است که سهمیه المپیک را کسب می‌کند و حتی در المپیک ۲۰۲۰ در یک قدمی کسب مدال قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در بخش تیمی و انفرادی وضعیت شمشیربازان مطلوب است و امیدوارم در روز مسابقه نخستین مدال تاریخ شمشیربازی ایران را به خود اختصاص دهیم.

به گزارش پردیسان آنلاین، تیم ملی شمشیربازی ایران در بخش تیمی و انفرادی با علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران در رقابت‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ حاضر خواهد شد.