مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری قم از مکانیزه کردن دو پارکینگ عمومی قم در سال جاری پس از مکانیزه کردن پارکینگ زائر در سال گذشته خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری قم از مکانیزه کردن دو پارکینگ عمومی قم در سال جاری پس از مکانیزه کردن پارکینگ زائر در سال گذشته خبر داد.
به گزارش پردیسان آنلاین، علیرضا خلیلی در جلسه شورای سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری قم اظهار کرد: از دغدغههای سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری قم در ماههای گذشته مسئله مدیریت پارکینگهای عمومی بود که شهروندان شکایاتی در خصوص نحوه دریافت هزینهها و نحوه خدمترسانی داشتند.
وی افزود: از سال گذشته با دستور کار ویژه که هیئتمدیره در این موضوع ارائه کردند، ساماندهی پارکینگهای عمومی آغاز شد و نهایتاً با یکی از شرکتهای نماینده بانک سامان تفاهمی در این زمینه حاصل شد تا دستگاههای کارتخوان در داخل پارکینگها نصب شود و در کنارش از منافع نصب این کارتخوان بتوان پارکینگها را به تجهیزات الکترونیکی مجهز کرد.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه برای پایلوت در این زمینه ابتدا پارکینگ زائر انتخابشده است، خاطرنشان کرد: نرمافزار مدیریت پارکینگ در این محل نصب و دستگاههای دریافت و پرداخت الکترونیکی نصبشده است و این پارکینگ شکایتهایش در زمینه تردد مردم و دریافت هزینهها به حدوداً صفر رسیده است.
خلیلی ادامه داد: برای سال جاری در دو پارکینگ پر رفتوآمد این کار انجام میشود که احتمالاً پارکینگ بهار و پارکینگ شرقی یا پارکینگ شهید کاظمی باشد و بتوان این پارکینگها را نیز به وضعیت مطلوب رساند.
وی تأکید کرد: کار دیگر که سازمان از ظرفیتهای داخلی خود استفاده کرد موضوع بهسازی و نصب پل عابر پیاده بلوار جمهوری مقابل بلوار وطندوست بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: برای خرید یک پل عابر پیاده امروز باید حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه کنیم، اما با بهسازی این پل توانستیم صرفهجویی خوبی در این زمینه انجام دهیم.
خلیلی تأکید کرد: یکی از بحثهای دیگر نظارت بر مراکز معاینه فنی و کنترل و شکایت و رسیدگی به اموری است که از طریق سامانه سیمفا به سازمان مخابره میشود، در سه ماه ابتدای امسال ۳۰ هزار مراجعه به مراکز معاینه فنی شد که حدود ۲۰ هزار مورد تأیید و ۱۰ هزار مورد مردود شدند که نیاز به اصلاح داشتند.
وی ادامه داد: از دیگر موضوعاتی که پیگیری شد، خطکشی طولی و عرضی بود که تمام تلاش ما برای معابر جدید استفاده از خطکشیهای با کیفیت دوجزئی است و خطکشی سرد تنها در معابری صورت میگیرد که روکش آسفالت نشده و ممکن است در آینده نزدیک تغییراتی داشته باشد.
انتهای پیام/۱۰۳
Thursday, 28 November , 2024