کارشناسان فوتبال کشورمان معتقدند «سری که در نمی‌کند را نباید دستمال بست» و زمانی که هزینه‌های گزافی در فوتبال ما انجام می‌شود لزوم وجود VAR به‌شدت محسوس است.

به گزارش پردیسان آنلاین، بیست‌وسومین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال شنبه _دوازدهم خرداد _ با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید. شاگردان اوسمار با یک امتیاز بیشتر نسبت به استقلال جام قهرمانی را به خانه بردند و آبی پوشان نیز با کسب عنوان نایب قهرمانی به آسیا راه پیدا کردند. سپاهان نیز به عنوان تیم رده سوم جدول مجوز حضور در آسیا را پیدا کرد. در پایین جدول نیز دو تیم پیکان و صنعت نفت آبادان از گردونه رقابت‌های لیگ برتر کنار رفتند و به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

فدراسیون باید با بعضی مسائل رفتار کند

حسین چرخابی، کارشناس فوتبال کشورمان درباره مسائل فنی لیگ بیست‌وسوم به خبرنگار پردیسان آنلاین می‌گوید: فدراسیون فوتبال باید با بعضی مسائل برخورد کند. برای مثال بعضی می‌گویند لیگ مهندسی شده است و تکلیف تیم برنده و بازنده از پیش مشخص شده است. چنین صحبت‌هایی یعنی داوران در تعیین نتیجه تأثیرگذار هستند. در هیچ کجای جهان مربیان حق ندارند چنین مسائلی را مطرح کنند. فدراسیون باید مقرراتی وضع کند تا هر تیمی صحبت‌های این چنینی مطرح کرد با محرومیت‌های شدید مواجه شود.

وی می‌افزاید: عادت بد دیگر این است که اگر یک داور لغزش داشته باشد رفتار وی را به تمام داوران تعمیم می‌دهیم. داوران با شرافتی در فوتبال ایران فعالیت می‌کنند.

با VAR خیلی از مشکلات فوتبال حل می‌شود

VAR باید مورد استفاده قرار گیرد

چرخابی با اشاره به اهمیت VAR تصریح می‌کند: سری که درد نمی‌کند دستمال نمی‌بندند، چرا VAR نمی‌آورند؟ این همه هزینه در فوتبال ما وجود دارد. بنابراین دلیلی وجود ندارد که از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده نشود. از نظر من با VAR بیش از هفتاد درصد از مشکلات فوتبال حل خواهد شد.

وی ادامه می‌دهد: در فصلی که گذشت نکات مثبت بسیاری نیز وجود داشت و نمونه بارز آن تلاش تیم‌های برای ارائه فوتبالی مشابه فوتبال پیشرفته جهان بود. در لیگ بیست‌وسوم کمتر سرمربی از تاکتیک‌های قدیمی استفاده می‌کرد. بیشتر تیم‌ها حتی تلاش می‌کردند بازی‌سازی را از دروازه تیم خود شروع کنند.

با VAR خیلی از مشکلات فوتبال حل می‌شود

سپاهان و ذوب‌آهن شایسته هستند

کارشناس فوتبال کشورمان درباره جایگاه ذوب‌آهن یادآور می‌شود: ذوب آهن در جایگاه پنجم با یک تیم پایین جدولی هیچ تفاوتی ندارد. چراکه نمی‌تواند در آسیا بازی کند. سبز پوشان باید تکلیف خود را روشن کنند، در واقع آن‌ها باید به عنوان یک تیم مدعی در لیگ حاضر شوند. در صورتی که قصد دارند تیم معمولی و در حد ماندن در لیگ داشته باشند نیاز به آب و تاب ندارند. چراکه افراد بومی نیز می‌توانند چنین شرایطی را مهیا کنند.

وی درباره سپاهان اضافه می‌کند: سپاهان باشگاهی است که یکی از قطب‌های بزرگ صنعتی کشورمان به خوبی از آن حمایت می‌کند. بنابراین طلایی پوشان باید در آسیا نیز به عنوان مدعی ظاهر شوند. تنها باید به یارگیری برای این تیم توجه کرد و اینگونه نباشد که برای مثال تمام مهاجمان لیگ را جذب کنیم. بهتر است در هر پست دو بازیکن خوب خریداری و در کنار آن از بازیکنان جوان آکادمی نیز استفاده شود. سپاهان لیاقت حضور در بالاترین سطح آسیا را دارد و طلایی پوشان باید بدانند چهار بازی حیاتی در جام حذفی و آسیا پیش‌روی آن‌ها است.

با VAR خیلی از مشکلات فوتبال حل می‌شود

جام را به پرسپولیس تقدیم کردند

محمد نوری، کارشناس فوتبال کشورمان درباره لیگ بیست‌وسوم به خبرنگار پردیسان آنلاین می‌گوید: فصلی که گذشت از نظر اخلاقی وضعیت ضعیفی داشت و جام قهرمانی را نیز به پرسپولیس تقدیم کردند. هیچکدام از اهالی فوتبال از فصل گذشته راضی نبودند. چراکه حق بسیاری از تیم‌ها ضایع شد. از نظر من یک لیگ پرحاشیه را پشت سر گذاشتیم.

وی می‌افزاید: استقلال به دلیل ضعف در یارگیری ابتدای فصل و دست خالی جواد نکونام با مشکل مواجه شد. شاید بتوان گفت مظلومیت یکی دیگر از نقاط ضعف آبی پوشان بود.

با VAR خیلی از مشکلات فوتبال حل می‌شود

عملکرد داوران ضعیف بود

کارشناس فوتبال کشورمان درباره تیم‌های سقوط کننده تصریح می‌کند: باید تأسف خورد که دو تیم ریشه‌دار کشورمان به دلیل مدیریت نامناسب و انتخاب‌های اشتباه به لیگ دسته پایین‌تر سقوط کردند.

وی ادامه می‌دهد: تمام فوتبال دوستان عملکرد ضعیف داوران را دیدند. از سوی دیگر VAR را نمی‌آورند و باید دلیل آن مشخص شود. پرسپولیس با گل آفساید قهرمان شد و به نوعی ضعیف‌ترین دوره لیگ برتر را پشت سر گذاشتیم. هلدینگ خلیج فارس باید از همین امروز برای فصل آینده و لیگ قهرمانان آسیا یک تیم قدرتمند تشکیل دهد تا استقلال با مشکل مواجه نشود.

با VAR خیلی از مشکلات فوتبال حل می‌شود

به گزارش پردیسان آنلاین، همانطور که مشخص است لیگ بیست‌وسوم به دلیل نوسانات و جذابیت‌های بسیاری که داشت موجب اختلاف نظر کارشناسان فوتبال شده است‌. هرچند تمام ورزش دوستان روی استفاده از VAR تاکید ویژه‌ای دارند.