چهار عنصر حیاتی در چرخه تبلیغ دین

عضو جامعه مدرسین گفت: همه باید تبلیغ کنند و تبلیغ دین را وظیفه خود بدانند؛ چون تبلیغ رسالت انبیاست و «اِنَّ العُلَماءَ وَرَثَهُ الاَنبیاء». تبلیغی اثرگذار خواهد بود که با عمق، محتوا، تناسب با مخاطب، روحیه جهادی و حرکت فراگیر مردمی صورت بگیرد تا در جامعه نتیجه بدهد.
* برای اینکه چرخه تولید پیام، پالایش پیام، توزیع پیام و محصولات پیام در زمان‌ها و مکان‌های مختلف برحسب نیازها پیش برود، مدیریت پیام دینی و یک قرارگاه جامع تبلیغی لازم است؛ جایی که تولید محتوا کند و پالایش و توزیع کند و به نیازمندان پیام دین پیام را برساند و بازخوردگیری کند. بایستی این چرخه تبلیغ را تسهیل کنند و از راه‌های نوین تبلیغی مثل فضای مجازی، تلویزیون اینترنتی، فیلم‌های خانگی، رسانه ملی و شیوه‌های مختلف هنری استفاده شود و متناسب با جنگ تبلیغی دشمن تولید قدرت ترکیبی ایجاد شود؛ هم برای تحکیم پایه‌های ایمان، هم برای امیدآفرینی و هم جریان‌سازی در عرصه سیاسی و اجتماعی و بصیرت‌آفرینی.

باید با ایجاد قرارگاه مرکزی جامع تبلیغی، بسیج ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه، ظرفیت‌های رسانه‌ای و قدرت نرم جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان اتفاق بیفتد. زیرساخت تبلیغ درست، تحول در آموزش‌وپرورش و آموزش عالی و توجه ویژه به فرهنگ عمومی است و صرف سیاست‌گذاری‌های کلان و خط‌مشی‌گذاری‌های عمومی تبلیغی بدون اینکه راهبردها و برنامه‌ها به عملیات اجرایی تبدیل شود چاره‌ساز نخواهد بود.

* در سخنان رهبر انقلاب بر این محور که اگر حوزه‌های علمیه از اهمیت تبلیغ و حساسیت آن غفلت کنند ممکن است دچار عارضه‌ای شویم که جبرانش به‌آسانی ممکن نیست و استحاله فرهنگی رخ می‌دهد، تأکید شده است. بی‌توجهی به جایگاه تبلیغ دینی چگونه به استحاله فرهنگی منجر می‌شود؟

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=261628

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: