سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، یکی از اقداماتی که آگاهانه سرعت شبکه معابر را پایین می‌آورد را ایجاد تقاطعات چراغ‌دار دانست.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، یکی از اقداماتی که آگاهانه سرعت شبکه معابر را پایین می‌آورد را ایجاد تقاطعات چراغ‌دار دانست.

رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، یکی از سیاست‌ها در راستای مدیریت بهتر سرعت معابر را ایجاد تقاطع‌های چراغ‌دار دانست و اظهار داشت: در کنار توسعه حمل‌ونقل همگانی و ترویج خطوط انبوه بر، ایجاد این تقاطع‌ها و هوشمند سازی آن‌ها بسیار با اهمیت است.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که آگاهانه سرعت شبکه معابر را پایین می‌آورد تقاطع چراغ‌دار است، ابراز کرد: اقتضای ایجاد این نوع تقاطع در معابر پررفت‌وآمد، هوشمند سازی است که تأخیر و طول صف خودرو را کاهش داده و انضباط بهتری ایجاد کند.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: درگذشته راهبرد این بود که تقاطع‌ها بسته و دوربرگردان احداث شود تا به‌تبع آن سرعت در شبکه معابر بالا برود، اما در حال حاضر این نگاه ایجادشده که به‌تدریج باید تقاطع‌های چراغ‌دار در سطح شهر را افزایش داد.

وی با بیان اینکه هوشمند سازی و ایجاد تقاطع‌های همسطح از سال ۱۴۰۱ آغاز و حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه برای آن صورت گرفت، اذعان کرد: در حال حاضر سامانه مرکزی کنترل تقاطع‌های هوشمند ایجادشده است که کار مدیریت این تقاطع‌ها را ساده می‌کند.

خانه‌زاد با تأکید بر اینکه در سال ۱۴۰۱ هفت تقاطع شهر قم هوشمند شد مطرح کرد: برای سال ۱۴۰۲ با خرید تجهیزات و تکمیل سامانه هوشمند، به دنبال اجرا در ۳۰ تقاطع هستیم که ایجاد این تقاطع‌ها بر اساس اولویت‌ها و برنامه زمان‌بندی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این تقاطع‌ها در میان مردم بازخورد خوبی خواهد داشت، تصریح کرد: قطعاً این قبیل اقدامات و تغییر ذائقه مردم یک‌شبه رخ نخواهد داد و در این زمینه باید با صبر و حوصله رفتار کرد.

انتهای پیام/