معاون حقوقی و وصول مطالبات یک بانک دولتی گفت: هیچ دستورالعمل و بخشنامه‌ای مبنی بر صدور اجراییه برای دریافت جریمه توسط این بانک وجود ندارد.

به گزارش پردیسان آنلاین، مالک آزادیان در برنامه تهران ۲۰ با اشاره به انتشار خبری از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر صدور اجراییه برای مشتریانی که تعداد ۳ قسط آنها معوق شده، ضمن تکذیب این موضوع اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف و مأموریت‌های بانک مسکن کمک به خانه دار شدن آحاد جامعه به ویژه دهک‌های پایین است.

وی ادامه داد: تبلور این اهداف در مسکن پردیسان آنلاین، مسکن جوانان و به ویژه همراهی گسترده بانک در نهضت ملی مسکن مشهود است.

معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک تخصصی بخش مسکن افزود: خبری که در خصوص صدور اجراییه منتشر شد از چند وجه قابل بررسی است؛ نخست اینکه پیرو تأکیدات مدیرعامل محترم بانک با توجه به افزایش هزینه‌های جاری مردم، وصول مطالبات همراه با تأنی، مدارا و با کمترین هزینه در بانک عامل بخش مسکن پیگیری می‌شود.

آزادیان با تاکید بر اینکه کمک به خانه دار کردن مردم سند افتخاری برای همه کارکنان بانک است ادامه داد: بدون تردید این سند افتخار را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد.

وی گفت: پیگیری وصول مطالبات یکی از وظایف ذاتی تمام مؤسسات اعتباری از جمله بانک تخصصی بخش مسکن است. یکی از روش‌های متعارف و البته کم هزینه در پیگیری وصول مطالبات اطلاع رسانی از طریق پیامک است؛ پیامک‌های بانک نیز صرفاً از طریق سامانه پیامکی مسکن بانک قابل تأیید است و سایر پیامک‌ها به هیچ وجه مورد تأیید نیست.

معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن با تاکید بر اینکه این بانک با هر نوع هیجان در این خصوص که خارج از چارچوب و مقررات باشد برخورد خواهد کرد، تصریح کرد: نکته مهم این است که در خبر منتشر شده عنوان «اداره حقوقی و اجرایی بانک مسکن» به کار برده شده در حالی که در ساختار بانک به هیچ وجه چنین اداره و جایگاه شغلی وجود ندارد.

آزادیان همچنین تاکید کرد: هیچ بخشنامه و دستورالعملی در بانک در خصوص دریافت ۸۰۰ هزار تومان برای وصول مطالبات وجود ندارد و هیچ هزینه‌ای تحت این عنوان از هیچ مشتری‌ای دریافت نشده است.

وی اضافه کرد: اگر موردی مبنی بر تأیید این ادعا وجود دارد بانک عامل بخش مسکن با حفظ تمامی مسئولیت‌ها پاسخگو خواهد بود.

معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک گفت: موضوع بازگشت منابع و حفظ حقوق بیت‌المال برای ارائه خدمات به سایر مشتریان در دستور کار همه بانک‌ها قرار دارد اما اگر مشتری‌ای از پرداخت قسط استنکاف کند آخرین اقدام بانک نیز مبنی بر قوانین خواهد بود.

آزادیان تاکید کرد: ما همواره با کمترین هزینه نسبت به تعیین تکلیف مطالبات خود طبق ضوابط شبکه بانکی اقدام می‌کنیم.