به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ما در جادهها یک پوشش نسبی داریم، پوشش پلیسی در شهرها از ۴۰ به ۴۵ درصد و در جادهها از ۳۰ به ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۴ درصد حمل و نقل کشور به صورت زمینی است، اظهار کرد: ما بر اساس قانون چند مأموریت از جمله مدیریت بر ترافیک را در هزار و ۱۴۷ شهر کشور برعهده داریم.
رئیس پلیس راهور با اشاره به وجود ۳۸ میلیون وسیله نقلیه و ۴۴ میلیون دارنده گواهینامه در کشور، افزود: تقریباً ۳۴ درصد از سوانح رانندگی در جادهها روی میدهد اما ۷۳ درصد جانباختگان در سوانح رانندگی جادهای جان خود را از دست میدهند.
وی بیان کرد: بیش از چهار و ۶۰۰ دوربین جادهای و پنج هزار و ۳۰۰ دوربین شهری داریم اما توسعه دوربینها ضرورت دارد.
این مقام انتظامی ادامه داد: در سال ۹۸، تعداد ۱۵ هزار و ۳۹۶ نفر در شهرها و جادهها جان خود را از دست دادند یعنی ۴.۲ نفر کاهش نسب به سال ۹۸ داشتیم.
هادیانفر متذکر شد: در یک میلیارد پیمایش از ۳۳ نفر کشته در تصادفات به ۳۰ نفر کاهش داشته ایم. امیدواریم این شرایط را در سال ۱۴۰۰ هم تجربه کنیم.
رئیس پلیس راهور عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال روند مطلوبی در تصادفات و جان باختگان تصادفات نداریم.
وی خاطرنشان کرد: ۳۲ درصد از کل وسایل نقلیه در کشور فرسوده است و ۸۰ درصد موتورسیکلتها فرسوده هستند.
این مقام انتظامی یادآور شد: آن چیزی که به صورت اسقاط اکنون انجام میشود صوری است نه واقعی، این اسقاطها واقعی نیست و روند درستی ندارد و تنها حواله باطل میشود.
هادیانفر تصریح کرد: بیش از ۵.۴ میلیارد تردد در جادهها داشتیم یعنی ۱۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته ایم. تهران، مازندران، البرز، گیلان و فارس بیشترین ترددها را داشته است.
رئیس پلیس راهور افزود: سرعت غیرمجاز ۳۵ درصد افزایش داشته است، عدم رعایت فاصله طولی ۲۱ درصد افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: ۱۱ هزار و ۷۷۴ نفر فوتی در سال ۹۹ داشته ایم که در سال ۱۴۰۰ به ۱۳ هزار و ۱۵۴ نفر افزایش پیدا کرده ایم، یعنی ۱۱.۷ افزایش فوتیهای تصادفات داشته ایم. البته ترددها نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: سالانه ۳۰۱ هزار نفر در تصادفات مجروح، مصدوم و یا معلول شده اند که این عدد در سال ۱۴۰۰ به ۲۴۸ هزار نفر رسیده است.
هادیانفر گفت: در خصوص عمده ترین علل تصادف مهمترین عامل عدم توجه به جلو با ۳۸ درصد است ۱۹.۵ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۹.۱ درصد عدم کنترل وسایل نقلیه است.
به، گفته وی فوتیها در تصادفات، ۳۲.۸ درصد مربوط به سرنشینان وسیله نقلیه، ۲۴.۵ درصد مربوط به رانندگان، ۲۳.۳ درصد مربوط به موتورسیکلت سواران و ۱۹.۴ درصد عابرین پیاده هستند؛ ۵۱ درصد فوتیها در سر صحنه فوت میکنند و ۶ درصد در حین انتقال و ۴۳ درصد در مراکز درمانی جان خود را از دست میدهند.
در حال تکمیل…