به گزارش واحد خبر منطقه چهار شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به اجرای سیستم مکانیزه آبرسانی در بوستان‌های جنگلی سطح منطقه چهار، اظهار داشت: در راستای تکمیل سیستم آبرسانی به بوستان‌های جنگلی توسط آب خام، این پروژه در سال گذشته شروع و در ابتدای سال جاری به اتمام رسید. به گفته مدیر منطقه […]

به گزارش واحد خبر منطقه چهار شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به اجرای سیستم مکانیزه آبرسانی در بوستان‌های جنگلی سطح منطقه چهار، اظهار داشت: در راستای تکمیل سیستم آبرسانی به بوستان‌های جنگلی توسط آب خام، این پروژه در سال گذشته شروع و در ابتدای سال جاری به اتمام رسید.

به گفته مدیر منطقه چهار شهرداری قم در سال گذشته جهت آبیاری و حفظ سرانه‌های جنگلی منطقه، روزانه بیش از ۹۰۰ هزار لیتر آب توسط تانکرهای آبرسان در مخازن بتنی تخلیه و سپس آماده انتقال به‌صورت قطره‌ای به این بوستان‌ها می‌شده است.

اصفهانیان مقدم با اشاره به پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای اجاره تانکرهای آبرسان در سال گذشته تصریح کرد: اجرا و تکمیل این طرح از چاه خیابان انسجام به بوستان خضر در دستور کار منطقه قرار گرفت و خوشبختانه هم‌اکنون به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به طولانی بودن مسیر چاه انسجام و بوستان‌های جنگلی خضر و زائر در مسیر انتقال، یک مخزن پیش‌ساخته ۲۰۰ مترمکعبی نیز در بوستان غنچه در بلوار شهید کریمی نصب و به سیستم پمپاژ مجهز شده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم در پایان ابراز کرد: از چاه خیابان انسجام تا مخازن بوستان خضر حدود ۴۰۰۰ متر لوله‌گذاری شده و این پروژه یکی از پروژه‌های شاخص در سال جاری است.

گفتنی است آبرسانی به بوستان‌های مذکور با شرایط قبلی ضمن هزینه‌های بالا برای شهرداری، از نظر امنیت جانی پرسنل فضای سبز نیز مخاطراتی را به دنبال داشت که با اجرای این طرح ضمن کاهش هزینه‌های شهرداری و صرفه‌جویی و حفظ منابع آبی و  ارتقاء کیفیت آبیاری عرصه‌های فضای سبز، سرانه‌های جنگلی منطقه نیز حفظ و توسعه می‌یابند.**