سیدابوالفضل میریک امامی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، با تشریح فعالیت‌های سازمان توسعه و عمران شهرداری قم، اظهار داشت: سازمان توسعه و عمران یکی از سازمان‌های اجرایی و توانمند شهرداری بوده که فعالیت‌های عمرانی را دو بخش عمده اجرای پروژه‌های عمرانی و ارائه خدمات انجام می‌دهد. مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با […]

سیدابوالفضل میریک امامی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، با تشریح فعالیت‌های سازمان توسعه و عمران شهرداری قم، اظهار داشت: سازمان توسعه و عمران یکی از سازمان‌های اجرایی و توانمند شهرداری بوده که فعالیت‌های عمرانی را دو بخش عمده اجرای پروژه‌های عمرانی و ارائه خدمات انجام می‌دهد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه یکی از وظایف مهم سازمان، اجرای پروژه‌های عمرانی ازجمله پروژه‌های پل‌سازی، تقاطع‌ها، تونل‌ها و غیره در سطح شهر و به‌صورت کلان است، گفت: در بخش دوم وظایف نیز به ارائه خدمات توسط این سازمان و مجموعه فنی چه از نظر توان پرسنلی و خدمات فنی می‌پردازیم که انجام آسفالت و تولید قطعات بتنی و ارائه مصالح زیرسازی در سطح شوارع توسط این سازمان انجام می‌شود.

میریک امامی ابراز کرد: پروژه‌های مهمی در سازمان توسعه و عمران به سرانجام رسیده است و یکی از سازمان‌ها از لحاظ بودجه و اعتبارات بالا به شمار می‌رود و نخستین سازمانی بوده که اعتباراتی بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد تومان از لحاظ درآمدی و هزینه‌ای در بر دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی تا پایان سال مبلغی بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان در این بخش اعتبار مورداستفاده قرار بگیرد و دراین‌باره مجوزهای افزایش اعتبارات را به دلیل اجرای پروژه‌های متعدد دریافت کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم در مورد بودجه سال آینده این سازمان عنوان کرد: با توجه به نوسانات قیمت، افزایش اعتبار برای سال ۱۴۰۰ داشتیم که بالغ‌بر ۲۳۰ میلیارد تومان است و چند پروژه‌ای که به‌تازگی به سازمان محول شد شامل اجرای کلنگ زنی ادامه تونل غدیر، حدفاصل خیابان معلم تا انتهای خیابان شهیدین که در راستای خیابان معلم تا ادامه میدان سپاه است که یک بخش اعظمی که بالغ‌بر ۷۶ میلیارد تومان بوده است در ماه گذشته کلنگ زنی انجام داده‌ایم.

میریک امامی ادامه داد: در حال حاضر پیمانکار در این پروژه مشغول فعالیت است و به‌موازات که معارضات ملکی و تأسیساتی در حال انجام بوده و تجهیز کارگاه و عملیات اجرائی را شروع کردیم که از اسفندماه شروع می‌شود و به مدت ۱۸ ماه برنامه زمان‌بندی این پروژه به طول می‌کشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌ها در سطح شهر با یک ریسک بسیار بالایی انجام می‌شود و با تدبیر مدیریت استانی و شهری و حمایت آن‌ها سال گذشته بخش اعظمی از خرید میلگرد با قیمت بسیار مناسبی به‌صورت عمده انجام‌شده و خرید قیر برای تولید آسفالت را سال گذشته انجام دادیم.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم شیوع کرونا را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: در جلسه شورای سازمان، استاندار از اقدامات سازمان توسعه و عمران تقدیر داشتند چراکه در پروژه‌ها تعطیلی نداشتیم، ممکن است یک وقفه بسیار کوتاهی انجام‌شده باشد اما تعطیلی مطلق نداشتیم.**