شهردار کاشان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در تشریح این مبحث که حاکمان باید راهنمای سبک زندگی مردم باشند خاطرنشان کرد: بخشی از تحقق یافتن این امر می‌تواند برعهده شهرداری باشد؛ چون شهرداری در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی مسئولیت دارد و سعی کرده است برای بهبود رابطه خود و مردم در اولین گام […]

شهردار کاشان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در تشریح این مبحث که حاکمان باید راهنمای سبک زندگی مردم باشند خاطرنشان کرد: بخشی از تحقق یافتن این امر می‌تواند برعهده شهرداری باشد؛ چون شهرداری در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی مسئولیت دارد و سعی کرده است برای بهبود رابطه خود و مردم در اولین گام در سطح محلات، مجالس مشورتی تشکیل دهد. گردهم آوردن معتمدان هر محله و تشکیل مجلس مشورتی موجب شد تا درست‌تر ببینیم، بهتر تشخیص بدهیم و از نصایح مردم بهره‌مند بشویم.

سعید ابریشمی‌راد تشکیل شورای هنر، انجمن منزلت، ارتباط‌گیری با دانشجویان و دانشگاه، تعامل با دانش‌آموزان و آموزش و پرورش و در نهایت همه آحاد جامعه را از دیگر اقدامات شهرداری در جهت تقویت ارتباط با مردم برشمرد و تشریح کرد: همه این اقدامات برای برقرای ارتباط سالم با مردم بود تا بتوانیم با جلب اعتماد شهروندان، مشارکت را افزایش و در نهایت وحدت کلمه را محقق کنیم.

ابریشمی‌راد تأکید کرد: آگاه باشید در هر شهری اگر بین اقشار جامعه و نهادهای حاکمیتی وحدت و هماهنگی نباشد هرگز توسعه و پیشرفتی رخ نخواهد داد. متأسفانه چیزی که عامل عقب‌ماندگی و عدم دستیابی به معیارهای توسعه در کاشان بوده همین عدم هماهنگی و نبود وحدت است. کافی است به شهرهای اطراف نگاهی بیندازیم تا متوجه شویم اگر موفقیتی کسب می‌کنند به خاطر با هم بودنشان است. امروز با توجه به رویکرد نماینده محترم ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان، حضرت آیت‌الله سلیمانی به تقویت وحدت در بین اقشار و نهادهای اجتماعی، این مسئله باید از سوی یکایک متولیان امر اداره شهر درک شده و سعی کنند هم در بین خود وحدت را گسترش بدهند و هم وحدت بین اقشار جامعه را با نزدیکی هر چه بیشتر به مردم تقویت کنند.

شهردار خطه نخستین‌ها بر سلامت رفتار در مقام یک عامل کمک‌دهنده به روابط میان حاکم و مردم تأکید و ابراز کرد: سلامت در آن بحثی است که مولا علی(ع) فرمود بیت‌المال را به عدالت تقسیم و به درستی هزینه کنید. شهرداری در دوره کنونی به کمک مردم، معتمدان محلی و شورای اسلامی شهر سعی کرده است تا توزیع عادلانه خدمات را در گوشه گوشه شهر داشته باشد و در ۳۲ هفته چلچراغ توسعه از خرداد ۱۳۹۸ تا به امروز بیش از ۵۴۰ پروژه به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در جای‌جای شهر افتتاح شده است.

وی تلاش مدیریت شهری را هزینه درست منابع مردم عنوان و تأکید کرد: خط قرمز ما مبارزه با فساد بوده است و از مردم تقاضا دارم تا در هر قسمت مجموعه شهرداری نشانه‌ای از کجروی و نادرستی بود حتماً با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و ایراد مشاهده‌شده را گزارش کنند؛ چراکه شهرداری نیازمند نصیحت شهروندان است.

شهردار کاشان خدمت به مردم را افتخاری دانست که شهرداری کاشان و همه عواملش به آن مفتخر هستند و یادآور شد: پرهیز از تملق و تمجید بی‌دلیل از عواملی است که به تقویت رابطه حاکمان و مردم کمک می‌کند؛ چونکه هر کس کاری کرده وظیفه‌اش بوده است.

وی در پایان از نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه، فرمانداری ویژه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر قدردانی و خاطرنشان کرد: در این دوره از مدیریت شهری هر بار موفقیتی به دست آمده نتیجه همکاری و تعامل میان این ارگان‌ها بوده و طبیعی است که اگر همه با هم باشیم موفقیت‌های بیشتری نصیب کاشان خواهد شد.