منصور درویشی در گفتوگو با پردیسان آنلاین، با تأکید بر اهمیت در نظر داشتن استانداردها در استفاده از تولیدات داخلی، اظهار داشت: تأکید ما در استفاده از تولیدات داخلی درنظر داشتن رعایت آییننامهها و استاندارهای بینالمللی است. مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: طبق قراردادهای اولیه برای برخی از تجهیزات سازنده خارجی پیشبینیشده بود و […]
منصور درویشی در گفتوگو با پردیسان آنلاین، با تأکید بر اهمیت در نظر داشتن استانداردها در استفاده از تولیدات داخلی، اظهار داشت: تأکید ما در استفاده از تولیدات داخلی درنظر داشتن رعایت آییننامهها و استاندارهای بینالمللی است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: طبق قراردادهای اولیه برای برخی از تجهیزات سازنده خارجی پیشبینیشده بود و در ادامه با توجه به توانمندیهای داخلی با وجود تحریمها به تولیدکننده ایرانی روی آوردیم و همان استانداردهای بینالمللی و معتبر و حتی بالاتر را مطالبه کردهایم.
درویشی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان ایرانی تجهیزات قطار شهری فرآیند تست و بازرسی را حتی سختگیرانه تر از کشورهای خارجی طی کردهاند، تأکید کرد: تا پایان سال ۶ کراس آوری که برای مسیر قطار شهری قم نیاز داریم تحویل گرفته میشود و ساخت سوزنها هم پیگیری خواهد شد.
وی بابیان اینکه پابند مورد استفاده در پروژه نیز خارجی پیشبینیشده بود که در راستای حمایت از تولید داخل این قطعات هم از تولیدکنندگان توانمند ایرانی تأمینشده است، تأکید کرد: پابندهای موردنیاز متروی قم توسط شرکت پیکو در چارچوب استانداردهای معتبر و باکیفیتتر از چیزی که پیشبینیشده بود در حال ساخت است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: این شرکت سابقه تولید پابند برای راهآهن جمهوری اسلامی ایران و مترو اصفهان را داشته است اما در متروی قم برای اولین بار توانستیم کل پابندهای موردنیاز را توسط یک شرکت داخلی تأمین کنیم.
درویشی تأکید کرد: این پابندها چه در آزمایشگاه مستقر در کارخانه پیکو و چه در آزمایشگاههای دانشگاه شریف و رازی و آزمایشگاههای معتبری که تائیدیه سازمان ملی استاندارد را دارند، بررسی شده و مجوزهای لازم را اخذ کرده است.**
Wednesday, 27 November , 2024