رضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه بازآفرینی شهری و توانمندی سکونتگاه‌های غیررسمی در سطح منطقه دو، اظهار داشت: محله شیخ‌آباد و شادقلی خان در محدوده مصوب سکونتگاه غیررسمی بین بلوار یادگار امام (ره) و کمربندی قرارگرفته است که ساماندهی کالبدی این محلات یکی از اولویت‌های شهرداری […]

رضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه بازآفرینی شهری و توانمندی سکونتگاه‌های غیررسمی در سطح منطقه دو، اظهار داشت: محله شیخ‌آباد و شادقلی خان در محدوده مصوب سکونتگاه غیررسمی بین بلوار یادگار امام (ره) و کمربندی قرارگرفته است که ساماندهی کالبدی این محلات یکی از اولویت‌های شهرداری بوده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام‌گرفته است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اقدامات انجام‌شده برای بهبود وضعیت در منطقه شادقلی خان، تصریح کرد: در این منطقه که بافت روستایی آن حفظ‌شده تلاش شد با اجرای طرح‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی، آسفالت معابر و فرهنگ‌سازی در کیفیت ساخت‌وسازها ارتباط کالبدی با دیگر محلات شهر برقرار شود. همچنین در این محله اجرای هشت کیلومتر جدول‌گذاری و آسفالت تمامی معابر رضایت خوبی را ایجاد کرده است.

رحیمی با اشاره به اهمیت توزیع عادلانه زیرساخت‌ها عنوان کرد: ارتقای خدمات و زیرساخت‌های شهری، ارتقای کیفیت زندگی افراد از طریق شناسایی نیازها با حضور میدانی و جلسات در مساجد از جمله مسائلی بود که پیگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: احداث فضای سبز، روشنایی معابر، احداث خیابان، ایمن‌سازی معابر، توسعه بوستان‌های شهری، توزیع ۱۷۰۰۰ تن آسفالت، طرح‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و … از اقدامات خوب شهرداری بوده است و برای استقرار سایر خدمات مانند مدرسه، استخر، ورزشگاه، روشنایی معابر، جابجایی کاربری‌های ناسازگار و … هماهنگی خوبی با دستگاه‌های اجرایی داشته‌ایم.

مدیر منطقه دو شهرداری قم آماده‌سازی و بهره‌برداری مجموعه فرهنگی و ورزشی ۱۲۰۰ متری در این مناطق را یکی از اقدامات شهرداری دانست و گفت: سعی کردیم با تأمین زیرساخت‌های شهری، ساخت‌وسازهای غیراستاندارد و غیرمجاز که چهره‌ای آشفته و نابسامان به محلات داده بود را بهبود دهیم.

رحیمی با تأکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌ها تأمین‌کننده نیازهای عمومی بوده و همچنین یک عامل فرهنگی دربهبود وضعت کالبدی است، یادآور شد: در یک سال گذشته مراکز اجتماعی فعال محله ازجمله دفتر تسهیلگری محله امین‌آباد همکاری و تلاش کردیم نیازهای این محلات را با بررسی کارشناسی برطرف کنیم.**