به گزارش شهر نیوز ، محمد شهیدی با اشاره به حدود یکسالی که از زمان شیوع کروناویروس در کشور و جهان می‌گذرد گفت: در این مدت فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم و در پس تمام حوادث و غم و مشکلات تجربیاتی هم به دست آمده است.وی بیان کرد: اصلی‌ترین عامل کنترل بیماری‌ها […]

به گزارش شهر نیوز ، محمد شهیدی با اشاره به حدود یکسالی که از زمان شیوع کروناویروس در کشور و جهان می‌گذرد گفت: در این مدت فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم و در پس تمام حوادث و غم و مشکلات تجربیاتی هم به دست آمده است.
وی بیان کرد: اصلی‌ترین عامل کنترل بیماری‌ها هم‌افزایی مردم و تمام نهادهای اجرایی در اجرای پروتکل های یکسان است و یکی از اصلی‌ترین آفت‌ها در چنین مواردی ساده‌انگاری است و اینکه با کاهش مرگ و میرها یا شیوع تصور اتمام بیماری صورت گرفته و رعایت پروتکل‌ها کمرنگ شود.
وی با تاکید بر اینکه از آنجائیکه ویروس درمان مشخصی ندارد تصور اتمام آن نادرست است گفت: با توجه به اینکه فروکش‌کردن آن در طول زمان صورت می‌گیرد اما افزایش آن به سرعت انجام می‌شود باید رعایت نکات بهداشتی در دستور کار باشد.
رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان قم با اشاره به پویش #هنوزتموم‌نشده تصریح کرد: پویش #هنوزتموم‌نشده باید هشدار جدی برای تمام شهروندان باشد تا دقت کافی را به خرج داده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا پیک جدیدی رخ ندهد.
وی خاطرنشان کرد: اگر پیک جدیدی رخ دهد استرس و فشار جدی به کادر بهداشت و درمان وارد می‌شود و آسیب‌پذیری این قشر و به تبع آن باقی مردم نیز افزایش خواهد یافت.
شهیدی گفت: با زدن ماسک، ضدعفونی کردن مکرر دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باید تلاش کنیم پیک بیماری به حداقل ممکن رسیده و شاهد برقراری شرایطی آرام در جامعه باشیم؛ امیدواریم به زودی تلاش محققان برای تولید واکسن به سرانجام رسیده و با همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط بهتری وآرامی در جامعه رقم بخورد.**