به گزارش پردیسان آنلاین، عباس ذاکریان در مراسم در مراسم آغاز به کار ۲۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده و ۸۳ تاکسی با گرامیداشت دهه فجر، اظهار داشت: از سال ۹۶ که در خدمت شهرداری بودیم یکی از اولویت‌های کاری تقویت و پایداری وضعیت حمل و نقل عمومی بوده است. معاون حمل و نقل و ترافیک […]

به گزارش پردیسان آنلاین، عباس ذاکریان در مراسم در مراسم آغاز به کار ۲۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده و ۸۳ تاکسی با گرامیداشت دهه فجر، اظهار داشت: از سال ۹۶ که در خدمت شهرداری بودیم یکی از اولویت‌های کاری تقویت و پایداری وضعیت حمل و نقل عمومی بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه از ۲۹۰ اتوبوس فعال در سال ۹۶ حدود ۲۶۰ دستگاه متعلق به بخش خصوصی بود، افزود: فقط ۳۰ دستگاه متعلق به شهرداری بود اما ظرف سال گذشته سند ۲۱۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی آزاد شده و  از چرخه حمل و نقل عمومی خارج شده است.

ذاکریان با بیان اینکه اگر این تدابیر توسط مدیریت شهری اندیشیده نشده بود قطعا یکی  از مشکلات جدی امروز ما حمل و نقل عمومی بود، تصریح کرد: ظرف دو سه سال گذشته حدود ۱۴۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده است.

وی از بازدید از تمام کارخانه‎های ساخت اتوبوس، تاکید کرد: با توجه به تحریم‌ها و مباحث اقتصادی که اتفاق افتاد تولید اتوبوس در داخل نداشتیم و برای اینکه با وقفه مواجه نشویم بازسازی اتوبوس‌ها در دستور کار قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه اتوبوس‌های فرسوده که سالها متوقف بودند با کار کارشناسی حوزه حمل و نقل بازسازی شدند، افزود: سه مناقصه با تعداد ۵۶، ۳۹ و ۵۳ دستگاه برگزار شد که مناقصه اول به قرارداد رسید.

ذاکریان افزود: ۲۰ اتوبوس چندماه قبل وارد چرخه حمل و نقل شد و امروز هم ۲۰ اتوبوس دیگر بعد از بازسازی اساسی به ناوگان حمل و نقل قم اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم تا پایان سال ۶۰ دستگاه دیگر هم بعد از بازسازی وارد چرخه حمل و نقل شود، ادامه داد: برای ۹۴ دستگاه دیگر هم دو بار مناقصه برگزار شده است که به دلیل افزایش قیمت‌ها به نتیجه نرسیده و برای بار سوم به مناقصه می‌رود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از برنامه‌ریزی برای بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ تاکید کرد: با تلاش همه دوستان و حمایت تیم مدیریت شهری وقفه‌ای در خدمت رسانی حمل و نقل عمومی اتفاق نیفتاد.***