توفیق محمدحسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین افزود: در حال حاضر سه هزار دانش آموز قزوینی در مدارس نمونه دولتی استان مشغول تحصیل هستند. این مسوول گفت: دانش آموزان برای شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی از ۱۷ تا ۲۷ خردادماه مهلت دارند با مراجعه به سایت mazandazmon.ir ثبت نام کنند. […]

توفیق محمدحسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین افزود: در حال حاضر سه هزار دانش آموز قزوینی در مدارس نمونه دولتی استان مشغول تحصیل هستند.

این مسوول گفت: دانش آموزان برای شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی از ۱۷ تا ۲۷ خردادماه مهلت دارند با مراجعه به سایت mazandazmon.ir ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۷ هزار دانش آموز قزوینی در پایه نهم مشغول تحصیل‌ هستند، اظهار داشت: ملاک شرکت در این آزمون، کسب حداقل معدل کتبی ۱۷ در ارزشیابی پایانی نوبت دوم خردادماه برای فارغ التحصیلان پایه نهم است.  

این مسوول خاطرنشان کرد: هرساله رقابت زیادی بین دانش آموزان برای ورود به این مدارس وجود دارد و امسال با افزایش ظرفیت در رشته ریاضی فیزیک، پیش بینی شده است که ۹۴۰ دانش آموز در مدارس نمونه دولتی استان پذیرش شوند.

محمدحسینی با اشاره به منابع آزمون کتبی برای ورود به مدارس نمونه دولتی، افزود: دروس پایه نهم سال تحصیلی ۹۸-۹۹ شامل آموزش قرآن و پیام‌های آسمانی، فارسی، عربی، زبان انگلیسی، علوم تجربی، ریاضی و مطالعات اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ملاک ورود به مدرسه نمونه دولتی تنها کسب نمره علمی در این آزمون نیست بلکه دانش آموزان باید فرم هدایت تحصیلی و نمره ورود به رشته‌های مرتبط را کسب کنند، تصریح کرد: هر داوطلب برای شرکت در این آزمون تنها موظف به انتخاب یک رشته تحصیلی از شاخه نظری شامل علوم تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ۲۰ تیرماه سال ۹۹ همزمان با سراسر کشور از ساعت ۹ صبح و با تاکید ستاد ملی مقابله با پیشگیری از کرونا با رعایت پروتکل‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

استان قزوین در حال حاضر دارای ۱۰ مدرسه نمونه دولتی با ظرفیت سه هزار دانش آموز است.