ابراهیم نصری روز سهشنبه در گفتگو با خبرنگار پردیسان نوین افزود: از میان راههای شریانی خراسان رضوی مسیرهای جادهای باغچه – نیشابور – سبزوار – کاهک، تربتحیدریه – رشتخوار – خواف – قاین و همچنین جاده مشهد – فریمان بیشترین آسیبدیدگی نیازمند ترمیم و اصلاح را دارند.
وی هزینه نگهداری جاده را سه تا پنج درصد قیمت و ارزش کل هر مسیر جادهای عنوان و بیان کرد: اگر عملیلت ترمیم، اصلاح و نگهداری آسیبهای وارده به جاده بطور بهنگام صورت نگیرد هزینه آن بخاطر تخریب راه مضاعف میشود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی گفت: با توجه به مشکلات مالی موجود اگر بودجه راهداری بهمیزان کافی تامین و تخصیص نمیشود، حداقل باید اولویت هزینه در مجموعه اقدامات راهداری و حمل و نقل جادهای به بخش راهداری داده شود.
وی افزود: این استان با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور در مقایسه با دیگر استانها از نظر طول راهها قرار دارد.