مسعود شکوهی روزیکشنبه در گفت وگو با پردیسان نوین درکرج با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی پایه نهم فرآیندی مهم و سرنوشت ساز است،افزود: بخش عمده‌ای ازفرایند مربوط به هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد. وی بیان داشت: حدود ۱۲ هزارو ۲۰۰ مشاور در مدارس کشور به دانش آموزان ارائه می […]

مسعود شکوهی روزیکشنبه در گفت وگو با پردیسان نوین درکرج با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی پایه نهم فرآیندی مهم و سرنوشت ساز است،افزود: بخش عمده‌ای ازفرایند مربوط به هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: حدود ۱۲ هزارو ۲۰۰ مشاور در مدارس کشور به دانش آموزان ارائه می کنند.

شکوهی با  بیان اینکه ۹۵درصد مدارس متوسطه دوره اول دارای مشاور هستند،اضافه کرد: در بعضی از مدارس به دلیل بعد مسافت یا تعداد اندک دانش‌آموز، امکان استفاده از مشاور وجود ندارد.

 دانش آموزان مدارسی که فاقد مشاورهستند، می‌توانند برای  انتخاب رشته تحصیلی درپایه نهم و رفع مشکلات احتمالی به کمیته های هدایت تحصیلی یا مراکز و هسته‌های مشاوره درمناطق آموزش و پرورش خود مراجعه کنند. دراین مراکزنیروهای متخصص و آموزش ‌دیده در زمینه انتخاب رشته به  دانش آموزان کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه رشته علوم انسانی رشد خوبی داشته و در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ نسبت به سال تحصیلی ۹۷-۹۶ رشد قابل توجهی داشته است، عنوان کرد: دررشته فنی وحرفه ای و کاردانش نیز طی سال های اخیر رشد قابل توجه ای شاهد بودیم.

 مدیرکل امورتربیتی ومشاوره وزارت آموزش ‌و پرورش ادامه داد: تلاش می‌کنیم که انتخاب رشته، فارغ ازهر گونه فشار و اجبار باشد.

شکوهی اظهارداشت: سعی می‌کنیم با افزایش آگاهی بخشی به دانش آموزان وخانواده‌ها این امکان را به آن‌ها بدهیم تا خودشان با در نظر گرفتن شاخص‌ها و محدودیت‌هایی که وجود دارد،‌ بهترین انتخاب را داشته باشند.

وی تاکید کرد: درزمینه هدایت تحصیلی باید یک تعامل مثبت سه جانبه بین مدرسه، دانش‌آموز و اولیاء دانش‌آموز برقرار شود تا با این تعامل سه جانبه درنهایت دانش‌آموز بتواند بهترین رشته مد نظر خود را انتخاب کند.