«علی زندی فر» روز جمعه در گفت و گو با پردیسان نوین افزود: این خودروهای باری بین ۲۵ تا ۶۵ سال سن دارند و جایگزینی آن‌ها با وسایل نقلیه وارداتی و زیر سه سال سن در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته است. وی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده که متقاضیان […]

«علی زندی فر» روز جمعه در گفت و گو با پردیسان نوین افزود: این خودروهای باری بین ۲۵ تا ۶۵ سال سن دارند و جایگزینی آن‌ها با وسایل نقلیه وارداتی و زیر سه سال سن در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده که متقاضیان حقیقی و حقوقی، شرکت‌های سازنده و واردکننده خودروهای سنگین با خروج یک دستگاه وسیله نقلیه با سن بیش از ۲۵ سال بتوانند یک دستگاه خودروی سنگین با سن زیر سه سال به کشور وارد کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: متقاضیان ورود خودروهای باری سنگین تا سه سال سن تولید باید با مراجعه به آدرس اینترنتی www.rmto.ir  بخش نوسازی و توسعه ناوگان ثبت‌نام کنند.

زندی‌فر گفت: کامیون‌های وارداتی باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی محیط زیست با استانداردهای روز و اجباری مورد تایید مراجع مربوط باشند و استاندارد e-mark مشمول آن‌ها شود.

وی ادامه داد: خودروهای سنگینی مشمول واردات برای جایگزینی در ناوگان فرسوده باری می‌شوند که ساخت کشورهای اروپایی، ژاپن یا کره جنوبی باشندو در سال گذشته مدل‌ آن‌ها در کشور تولید و یا به کشور وارد شده باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از متقاضیان ورود خودروهای سنگین خواست اطلاعات لازم و مورد نیاز را از صدا و سیما و خبرگزاری‌های معتبر کسب کنند تا از بروز مشکل برای آنان جلوگیری شود.

زندی‌فر گفت: افرادی که ثبت‌نام آن‌ها در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ثبت شود اطلاعات ورود و تحویل خودرو از طریق سایت به آنان اطلاع رسانی می‌شود.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده‌ای استان مرکزی تردد می‌کنند.