سالار قاسمی روز سه شنبه درگفت وگو با پردیسان نوین اظهارداشت: مدیران و معلمان مدارس موظف هستند برای آن دسته از دانش آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به فناوری‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و به هر دلیل دیگری دریادگیری محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی مدارس دچار اشکال است، برنامه مشخص جبرانی با محوریت معلم را […]

سالار قاسمی روز سه شنبه درگفت وگو با پردیسان نوین اظهارداشت: مدیران و معلمان مدارس موظف هستند برای آن دسته از دانش آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به فناوری‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و به هر دلیل دیگری دریادگیری محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی مدارس دچار اشکال است، برنامه مشخص جبرانی با محوریت معلم را تعیین کنند.
وی خاطرنشان کرد: باید با اتخاذ تدابیر مناسب درنشست های شورای مدرسه، وضعیت تحصیلی دانش آموزان به ویژه درپایه اول که آغاز دوره تحصیلی‌شان بوده مورد توجه جدی قرار گیرد.دانش آموزانی که دردرس های مختلف اشکال دارند می توانند به معلمان خود درمدارس مراجعه کنند تا دریک یا چند جلسه رفع اشکال شود.نتایج ارزشیابی نهایی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی براساس ارزشیابی‌های حضوری و مجازی صورت گرفته توسط معلمان با ارائه مستندات لازم به شورای مدرسه ارائه می شود.

قاسمی تصریح کرد: تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی دوره ی ابتدایی با محوریت معلم و مدیر و طرح در شورای مدرسه انجام می‌شود و ارزشیابی پایانی به شیوه غیرحضوری انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ارزشیابی نهایی پایه‌های هفتم و هشتم به شیوه غیر حضوری برگزار می‌شود، اضافه کرد: آزمون نهایی پایه‌های نهم مدارس به صورت حضوری و درسطح مدرسه برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: امتحانات پایه دوازدهم نیزبه صورت حضوری برگزار می شود و سوالات امتحانات نهایی نیزمتناسب با شیوه فرآیندهای آموزشی دوران کرونا طراحی شده است.
وی به برگزاری آزمون پایه‌های دهم و یازدهم شاخه نظری و همچنین دروس غیر مهارتی شاخه‌های فنی وکاردانش به شیوه غیرحضوری پرداخت و افزود: آزمون دروس شایستگی‌های فنی و حرفه‌ای ، شاخه‌های فنی و کاردانش بر اساس شیوه نامه ابلاغ شده برگزارمی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: اولیای عزیز نگران یادگیری دانش‌آموزان نباشند زیرا معلمان تلاشگربا همکاری مسئولین مدرسه دانش آموزان را یاری می کنند تا مشکلاتشان برطرف شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.