مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از افزایش سامانه های پرداخت شهروندی شهرداری قم به ۵ سامانه خبرداد.
علی مؤمن حجازی گفتوگو با خبرنگار پردیسان آنلاین اظهار کرد: در سامانه قمیار تعداد سیستمهایی که جنبه عملکرد داخلی شهرداری را دارد از ۶۱ مورد به ۶۷ مورد و سامانههای شهروندی از ۱۲ مورد به ۱۴ مورد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه سامانهها در حوزه پرداخت شهروندی مثل قم کارت و کیف پول و … به شدت در حال پیگیری و توسعه خدمات است افزود: این سامانهها ۳ مورد بود و به ۵ مورد رسید.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: در زمینه پرداخت سامانه پسماند، پس از اینکه پسماند خشک تحویل غرفهها داده میشود معادل ریالی آن به کیف پول قمیار شهروند وارد میشود. به محض اینکه شهروند درخواست وجه داشته باشد میتواند درخواست بزند و ظرف ۲۴ ساعت معادل ریالی به حسابی که از قبل معرفی شده وارد میشود.
مؤمن حجازی ادامه داد: اتصال بین کیف پول در سامانه اتوبوسرانی، سامانه پسماند و دیگر بخشهای پرداخت و دریافت شهروندی از جمله مسائلی است که در دست اقدام قرار دارد. در واقع فعالیتها به این سمت است که طیفی از خدمات مثل استفاده در اتوبوس برای سفرهای درون شهری، استفاده در طرح ترافیک و حتی کارهای عمومی مثل خرید شارژ و مسائل اینگونه در حال انجام است و امید است این خدمات افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه کیف پول شهروندی یکپارچه است اما تعریف خدمتها به صورت تدریجی روی این زیرساخت انجام میشود، تصریح کرد: تلاش میشود خدماتی مانند پرداخت قبوض روی این زیرساخت یکپارچه فعال شود، و یا بخش پرداخت آنلاین در حوزه حمل و نقل تا پایان امسال انجام گیرد و بتوان از کیف پول کرایه را پرداخت کرد.
به گفته مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، کیف پول شهروندی که اکنون وجود دارد که در ۵ مورد خدمت رسانی میکند و تا سال آینده این دوبرابر خواهد شد.