محمدرضا شایقی مغانلو روز پنجشنبه اظهارداشت: تعهد اشتغال میراث فرهنگی اردبیل در سال گذشته ایجاد ۳۵۸ فرصت شغلی بود. او افزود: از ۳۵۸ مورد اشتغال مورد تعهد در سال گذشته ۳۱۰ مورد تحقق یافت ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات در این حوزه متوقف شد. شایقی گفت: امسال در کنار توسعه کارگاه‌های آموزشی، توسعه و […]

محمدرضا شایقی مغانلو روز پنجشنبه اظهارداشت: تعهد اشتغال میراث فرهنگی اردبیل در سال گذشته ایجاد ۳۵۸ فرصت شغلی بود.

او افزود: از ۳۵۸ مورد اشتغال مورد تعهد در سال گذشته ۳۱۰ مورد تحقق یافت ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات در این حوزه متوقف شد.

شایقی گفت: امسال در کنار توسعه کارگاه‌های آموزشی، توسعه و افزایش اشتغال را نیز در راستای تحقق شعار سال در اولویت قرار خواهیم داد.

وی همچنین بیان‌کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید، امسال تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی بویژه در حوزه صنایع دستی از برنامه‌های اولویت‌دار در اردبیل می‌باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با اشاره به نقش و اهمیت صنایع دستی در ایجاد اشتغال تصریح کرد: با توجه به تاثیر مستقیم توسعه این صنایع در اشتغال، از مهم‌ترین اولویت‌های سال جدید تدوین برنامه‌ها در راستای توسعه آموزش در بخش صنایع دستی و به تبع آن رونق اشتغال در این حوزه است.

او همچنین از برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت مدرسه جعفر اسلامی به عنوان مرکز آموزشی صنایع دستی شماره ۲ شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: اعتبارات مورد نیاز طرح پیش‌بینی شده و در راستای تامین آن مکاتبات لازم با متولیان امر از جمله فرمانداری انجام شده که در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز، شاهد تحقق آن خواهیم بود.