۸۵ درصد از ثبت درخواست‌های شهروندان از طریق سامانه قم یار صورت می گیرد/استقبال خوب مردم از «قمیار»

به گزارش پردیسان آنلاین، کورش محمدحسینی با تشریح فعالیت‌ها و خدمات در سازمان اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، اظهار داشت: این سازمان از سال ۹۷ با هدف توسعه خدمات الکترونیکی شهروندی و بهینه سازی خدمات برای شهروندان تاسیس شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: البته از سالهای قبل نیز شهرداری در حوزه پیاده‌سازی سامانه‌های الکترونیکی و خدمات الکترونیکی فعال بوده است و این خدمات سابقه ای ۲۰ ساله دارد اما برای اینکه خدمات بهتری را به شهروندان ارائه بدهد سازمان مستقلی را تاسیس کرد.

محمدحسینی تصریح کرد: در این مدت رویکرد سازمان توسعه ارائه خدمات الکترونیکی شهروندی در زمینه حذف مراجعات حضوری شهروندان و پرداخت های غیرحضوری و الکترونیکی است.

وی بیان کرد: در جهت توسعه زیرساخت‌ها و شبکه ارتباطی در بستر فیبر نوری و سایر شبکه های اطلاعاتی گام‌هایی برداشته و سامانه‌های نرم افزاری زیادی در این مدت پیاده سازی شد که عمده‌ترین آن میز خدمت الکترونیکی با نام قمیار است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم خاطرنشان کرد: در قم ارائه خدمات از طریق اپلیکیشن قم یار معرفی شد که نسخه نرم افزاری آن در شهرهای دیگر با اسامی مختفی فعال و هدفشان متمرکز کردن طیف گسترده‌ای از خدمات مورد نیاز شهروندان است.

محمدحسینی عنوان کرد: شهروندان می توانند درخواست‌های خود را از در حوزه شهرسازی و ساختمان از طریق سامانه قمیار ثبت کنند و این گام اول در مسیر خدمت است.

وی گفت: در حال حاضر برای پیاده سازی بخش استعلامات الکترونیکی بین دفاتر اسناد رسمی از طریق سامانه قمیار اقداماتی انجام شده است و دسترسی ویژه‌ای را برای همکاران در اسناد رسمی فراهم کرده‌ایم و همکاری خوبی اتفاق افتاد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: این طرح به صورت آزمایشی انجام می‌شود و تا نزدیک عید فاز آزمایشی تکمیل و نواقص رفع خواهد شد و ارجاع افراد به صورت حضوری از اسناد رسمی به شهرداری به طور کامل متوقف می شود.

محمدحسینی بیان کرد: دفاتر رسمی همکاری خوبی داشتند و در حدود یک سال با کانون دفاتر رسمی استان جلسات مکرری برگزار کردیم و از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز مساعدت‌هایی صورت گرفت، در حال حاضر بستر ارتباط نرم افزاری برای قمیار پیاده سازی شده و این کار در حال پیشرفت است.

وی تصریح کرد: این بخش از خدمات در حال نهادینه سازی است و باتوجه به اینکه موضوع ملک و ساختمان پیچیده است و با خودرو فرق دارد و باید تخلف ساختمانی و متراژ مازاد در بنا ارزیابی شود و مراحل قانونی را طی کند، کمی زمان می برد اما تلاش می کنیم نیاز به مراجعه شهروندان را کم کنیم و به صفر برسانیم.**

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=127781

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: