نادر فلاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با پردیسان نوین افزود: علاوه بر تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبار یاد شده ، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار کمک به توسعه و تکمیل طرح‌های زیرساختی گردشگری استان از همین محل تخصیص یافته که بخشی از آن برای پرداخت طلب پیمانکاران مجری طرح‌های گردشگری و بخشی […]

نادر فلاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با پردیسان نوین افزود: علاوه بر تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبار یاد شده ، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار کمک به توسعه و تکمیل طرح‌های زیرساختی گردشگری استان از همین محل تخصیص یافته که بخشی از آن برای پرداخت طلب پیمانکاران مجری طرح‌های گردشگری و بخشی نیز برای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز در مناطق مختلف استان هزینه خواهد شد.

وی اظهارداشت: بلحاظ منع قانونی حق هزینه‌کرد اعتبارات عمرانی را برای اجرای طرح‌های زیرساخت گردشگری در مناطق نمونه گردشگری استان را نداریم ولی در عین حال برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری موردنیاز تا محل اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری مناطق نمونه گردشگری از جمله طرح گردشگری در دست ساخت پل معلق ازناو خلخال اعلام آمادگی می‌کنیم.

او با اشاره به در انتظار بودن طرح‌های مورد تقاضای سرمایه‌گذاران جدید برای اجرا در منطقه نمونه گردشگری ازناو گفت: این انتظار بلحاظ در دست تدوین بودن بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل بوده که طرح جامع تفرجگاه ازناو خلخال نیز بخشی از آن است. 

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان اردبیل در بازنگری طرح جامع گردشگری لحاظ می‌شود، افزود: همه ظرفیت‌های استان از جمله ظرفیت‌های موجود در مناطق نمونه گردشگری سه منطقه ازناو ،اندبیل و امامزاده عبدالله کلور خلخال در کنار سایر ظرفیت‌های موجود برای رونق بخشی صنعت گردشگری در بازنگری طرح جامع مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به واگذاری اجرای بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل به جهاد دانشگاهی گفت:‌ با بازنگری این طرح و شناسایی فرصت‌های گردشگری می‌توانیم در راستای رفع مشکلات در این حوزه گام برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه‌داد: تمامی قابلیت‌های موجود در استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سلامت، تاریخی، طبیعی، گردشگری مجازی، گردشگری ورزشی، گردشگری غذا و آیین‌های عزاداری که شهرت جهانی دارد باید در بازنگری این طرح مورد توجه قرار گیرد.
فلاحی در مورد ظرفیت‌های گردشگری اردبیل برای سرمایه‌گذاری بیان‌کرد: این ظرفیت‌ها باید به نحوی اساسی برای سرمایه‌گذاران معرفی شوند چرا که برخی سرمایه‌گذاران راغب به فعالیت در استان هستند اما نمی‌دانند در چه زمینه‌هایی سرمایه‌گذاری کنند.
او با بیان اینکه برخی ظرفیت‌های استان در راستای رونق گردشگری اردبیل مغفول مانده، اظهارداشت: به عنوان مثال در شهرستان سرعین تنها در حوزه آب‌های گرم سرمایه‌گذاری انجام شده و پروژه‌های جاذب گردشگری که تمامی اقشار بتوانند از آن بهره‌مند شوند، تعریف نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه نقاط ضعف سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری اردبیل احصا و شناسایی شده ، گفت: درصدد هستیم به طور ریشه‌ای مشکلات در این حوزه را حل کنیم.
او رونق گردشگری زمستانی را از برنامه‌های مهم در اردبیل دانست و افزود: توسعه برنامه‌ها در قالب گردشگری مجازی می‌تواند رونق این حوزه را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تعریف پروژه‌های جاذب گردشگری و بسته‌های سرمایه‌گذاری را ضروری دانست و گفت: بر اساس ظرفیت‌های موجود استان باید این پروژه‌ها به شکلی واقع‌بینانه تعریف شود.
فلاحی با تاکید بر الحاق پیوست‌های فرهنگی به طرح‌های تعریف‌شده ، افزود: با پیشنهادات و طرح‌های عملیاتی باید در جهت جذب هرچه بیشتر گردشگران به استان و جلب رضایت آنها با رفع مشکلات تلاش شود.