بهمن حسین زاده شامگاه روز چهارشنبه در آیین بهره برداری نمایشگاه بین المللی اصفهان افزود: بیش از ۷۰۰ هزار متر مربع فضای باز و پوشیده نمایشگاهی در کشور وجود دارد که با افتتاح مرحله اول سایت جدید نمایشگاهی اصفهان در زمان حاضر ۲۰ هزار متر مربع بر فضای سرپوشیده نمایشگاهی استاندارد کشور افزوده شده است. وی تصریح […]

بهمن حسین زاده شامگاه روز چهارشنبه در آیین بهره برداری نمایشگاه بین المللی اصفهان افزود: بیش از ۷۰۰ هزار متر مربع فضای باز و پوشیده نمایشگاهی در کشور وجود دارد که با افتتاح مرحله اول سایت جدید نمایشگاهی اصفهان در زمان حاضر ۲۰ هزار متر مربع بر فضای سرپوشیده نمایشگاهی استاندارد کشور افزوده شده است.

وی تصریح کرد: شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با ۲۷ سال سابقه فعالیت و روند رو به رشد هر ساله با برگزاری بیش از ۶۰ نمایشگاه تخصصی متنوع در معرفی دستاوردهای صنعتی و تجاری کشور نقش مهمی را ایفا نموده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت نمایشگاهی با اشتغال۳۳ هزار نفری در کشور و ارتباط با ۱۵۰ رسته شغلی موجب رونق بخشی تجاری، صنعتی و توسعه صادرات غیر نفتی، بازاریابی و قراردادهای بازرگانی بی شمار می‌شود.

به گفته وی به ازای هر مترمربع فضای نمایشگاهی چهار اشتغال ایجاد می‌شود، همچنین ۱۵۰ رسته شغلی با صنعت نمایشگاهی مرتبط است.

حسین زاده بیان کرد: تمام استانداردها به ویژه در تجهیزات برق در نمایشگاه بین المللی استان اصفهان فراهم شده است.

 سال آینده مرحله دوم نمایشگاه بین اللملی اصفهان آغاز به کار می‌کند

شهردار اصفهان، بهره برداری نمایشگاه بین المللی استان اصفهان اتفاقی بزرگ دانست و گفت: امیدواریم با حمایت اعضا و شرکا نمایشگاه مهرماه سال آینده فاز ۲ را در این مکان شروع کنیم چرا که زیر ساخت‌ها مهیاست.

قدرت الله نوروزی گفت: نمایشگاه بین المللی استان بیانگر فعال شدن اقتصاد، اشتغال، رونق کسب و کار و پیشه است.

وی تصریح کرد: مکان فعلی نمایشگاه از طرفی به گذر شرق، از طرفی به رینگ چهارم، از طرفی به سالن اجلاس و فرودگاه ختم می‌شود، که در این نقطه همه بازرگانان و تجار و تولیدکنندگان هنر خود را به نمایش می‌گذارند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نمایشگاه بین المللی می‌تواند زمینه‌ای برای اعتماد و دلگرمی بیشتر فراهم کند با توجه به این اتفاق بزرگ می‌توان اقدامات مهم‌تری را در شهر اصفهان رقم زد.

علیرضا نصر اصفهانی بیان کرد: دست اندرکاران نمایشگاه بین المللی استان با جدیت، همدلی، صمیمیت و همراهی کوشیدند تا خالق این اتفاق مهم باشند.

عملیات اجرایی نمایشگاه بین المللی استان اصفهان آذر سال ۹۴ با حضور وزیر امور خارجه شروع شد در منطقه روشن‌دشت واقع است، این نمایشگاه منطبق با تکنولوژی‌ها و استانداردهای نمایشگاه‌های مونیخ، دوبی و کیش طراحی و ساخته شده است.

این مجموعه که مطابق با آخرین مدل نمایشگاهی جهان شامل یک سالن پیوسته با قابلیت تفکیک به سه سالن پنج هزار متری پیوسته طراحی و ساخته شده، فضاهایی مانند ساختمان رجیستری، پاویون مذاکرات بین‌المللی، سالن گردهمایی‌ها و نشست‌های خبری، سالن‌های مذاکره، مجموعه رستوران‌ و کافی‌شاپ،  توفقگاه متمرکز و فضای باز برگزاری نمایشگاه است.

این مجموعه ۱۷ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی ساخته شده دارد و نخستین شهرک نمایشگاهی کشور به شمار می‌رود.