ناصر محمودی روز سه‌شنبه اظهارداشت: این تعداد صنعتگر از محل تفاهم‌نامه حوزه معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر توانستند از بیمه برخوردار شوند. او تلاش برای بهره‌مندی هر چه بیشتر صنعتگران در این حوزه از خدمات بیمه‌ای را از برنامه‌های مهم امسال برشمرد و افزود: با پیگیری‌های […]

ناصر محمودی روز سه‌شنبه اظهارداشت: این تعداد صنعتگر از محل تفاهم‌نامه حوزه معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر توانستند از بیمه برخوردار شوند.

او تلاش برای بهره‌مندی هر چه بیشتر صنعتگران در این حوزه از خدمات بیمه‌ای را از برنامه‌های مهم امسال برشمرد و افزود: با پیگیری‌های لازم در این حوزه اقدامات موثری انجام خواهد شد.

وی گفت: برخورداری تولیدکنندگان و صنعتگران صنایع دستی از بیمه می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد انگیزه و حمایت از این افراد شده و بستر را برای توسعه فعالیت‌ها در این حوزه و افزایش تولیدات را فراهم کند.

او تشریح‌کرد: با افزایش حمایت‌ها از صنعتگران در بخش صنایع دستی استان، تولیدات این افراد بیش از گذشته رونق گرفته و زمینه معرفی هر چه بیشتر این صنایع و فعالیت در این بخش میسر می‌شود.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم‌بافی، قالی‌بافی، پالازبافی، ورنی‌بافی، تراش شیشه، مسندبافی، سفالگری، چاقوسازی، قلم‌زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

تاکنون اطلاعات ۱۸ هزار صنعتگر استان اردبیل در سامانه جامع صنایع دستی ثبت شده است.