مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار پردیسان نوین گفت: طرح پلاسما درمانی از ابتدای اردیبهشت در پایگاه اهدای خون مستقر در محوطه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد آغاز شد. دکتر مجید عبداللهی افزود: دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا و اهدای آن به مبتلایان به این بیماری برای […]

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار پردیسان نوین گفت: طرح پلاسما درمانی از ابتدای اردیبهشت در پایگاه اهدای خون مستقر در محوطه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد آغاز شد. 
دکتر مجید عبداللهی افزود: دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا و اهدای آن به مبتلایان به این بیماری برای تقویت سیستم ایمنی آنان، اقدامی نوین در کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از اجرا کنندگان طرح پلاسما درمانی در کشور است و پایگاه مستقر در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد آماده پذیرش بهبودیافتگان داوطلب برای اهدای پلاسمای خون است.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح بیماران کرونایی که دست کم یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده است پس از گذراندن دوره درمان و قرنطینه به صورت داوطلبانه اقدام به اهدای پلاسمای خون خود می‌کنند.
عبداللهی افزود: شایسته است که بیماران بهبود یافته به شکرانه بازیابی سلامتی خود با مشارکت در این طرح برای حمایت از بیماران مبتلا به کرونا مشارکت کنند.
پلاسما درمانی یکی از روش‌های مداوای بیماران مبتلا به کرونا است که با کمک سازمان انتقال خون در ۶ استان کشور و در شهرهای تهران، مشهد و کرمانشاه انجام می‌شود.      

تا ظهر دیروز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹،  ۱۱۰ هزار و ۷۶۷ نفر در ایران به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۴۸ تن طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۶ هزار و ۷۳۳ تن رسید.

همچنین تا تاریخ یاد شده ۸۸ هزار و ۳۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و هم اکنون ایران در فهرست پنج کشور دارای بیشترین بهبود یافتگان کرونا در جهان قرار دارد.