آذربایجان شرقی در المپیک پاریس ۲۰۲۴ با دو ورزشکار از مجموع ۴۰ ورزشکار کاروان ایران حاضر شده است؛ نماینده سوم در رشته قایق‌رانی در روزهای آخر به علت مصدومیت از اعزام بازماند.

به گزارش پردیسان آنلاین از آذربایجان شرقی، مراسم افتتاحیه المپیک پاریس در شب بارانی _جمعه پنجم مرداد_ با حرکت خاطره‌انگیز المپین‌های کشورهای دنیا در کنار برج ایفل و روی رودخانه سن برگزار و آغاز رسمی مسابقات این دور از المپیک با تمام حاشیه‌ها و نواقص در کنار چهره‌های مطرح دنیای ورزش اعلام شد.

کاروان المپیک ایران با ۴۰ ورزشکار در ۱۳ رشته وارد دهکده المپیک شده که دو نفر از آن‌ها از جمله علی لبیب و فرزاد باهر ارسباران از استان آذربایجان شرقی هستند، البته همان طور که اشاره شد زینب نوروزی ورزشکار جوان استان در رشته قایق‌رانی رویینگ به علت مصدومیت در روزهای آخر از المپیک بازماند.

۲ ورزشکار تبریزی حاضر در المپیک پاریس ۲۰۲۴ را بیشتر بشناسید

علی لبیب تنها رکاب‌زن ایرانی در المپیک پاریس

علی لبیب شتربان در رشته دوچرخه‌سواری افتخارات زیادی را در ماه‌های گذشته برای کشورمان کسب کرده است و اگر عنوانی کسب کند نخستین بار خواهد بود که دوچرخه‌سواری کشورمان را در المپیک صاحب مقام می‌کند.

وی متولد سال ۱۳۸۱ و اهل تبریز است که به‌عنوان تنها رکاب‌زن ایران برای مسابقه در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس انتخاب شده است.

پیش از این، علی لبیب عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران در بخش جاده‌ای در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ در چین موفق شد به مقام چهارم مسابقات دست پیدا کند.

مدال برنز تیم رلی قهرمانی آسیا لبنان ۲۰۱۹، مدال برنز دور امتیازی کاپ آسیایی هند ۲۰۱۹، قهرمانی کشور کوهستان سال ۲۰۱۹ ایران جوانان، نایب قهرمان کشور بزرگسالان ۲۰۲۲، پیراهن سفید تور ایران آذربایجان ۲۰۲۱، سومی مرحله پنجم تور آذربایجان ۲۰۲۲، دومی مرحله دوم تور ایران آذربایجان، سومی مرحله نخست تور جمهوریت ترکیه ۲۰۲۳، مقام پنجم کل تور جمهوریت ترکیه و اعزام به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین از جمله افتخارات این ورزشکار تبریزی است.

وی شنبه هفته آینده _سیزدهم مرداد_ ساعت ۱۲:۳۰ برای رقابت با ورزشکاران سایر کشورها وارد میدان مسابقه خواهد شد.

۲ ورزشکار تبریزی حاضر در المپیک پاریس ۲۰۲۴ را بیشتر بشناسید

فرزاد باهر، شمشیرزن تبریزی

فرزاد باهر ارسباران در رشته شمشیربازی به رقابت می‌پردازد و با آمادگی و پیشرفت‌هایی که حاصل کرده است، امید فراوانی برای کسب مدال دارد.

وی متولد سال ۱۳۷۲ در تبریز است و به‌عنوان شمشیرباز چپ دست اسلحه سابر ایرانی شناخته می‌شود؛ این شمشیرباز تبریزی با تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در رقابت‌های جام جهانی مجارستان موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

فرزاد باهر ارسباران که با سه مدال بازی‌های آسیایی پرافتخارترین ورزشکار آذربایجان شرقی از حیث تعداد مدال است، کسب مدال طلای جام جهانی سنگال در سال ۲۰۱۶، نقره یونوورسیاد چین تایپه در سال ۲۰۱۷ و نقره جام جهانی لهستان در سال ۲۰۱۸ از جمله مدال‌های این ورزشکار حرفه‌ای است، وی دارای بیش از ۱۵ مدال رنگارنگ در رقابت‌های آسیایی است.

این ورزشکار تبریزی در کنار سایر هم تیمی‌های خود روز _چهارشنبه دهم مرداد_ در مسابقات شمشیربازی تیمی سابر رأس ساعت ۱۵:۰۰ حضور خواهد یافت.