به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در گفت و گویی با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: افتتاح این طرح ها، زمینه اشتغال ۲ هزار و ۱۶۴ تن را فراهم خواهد کرد. وی ادامه داد: علاوه بر طرح های افتتاحی، عملیات اجرایی ۳۱ طرح با اعتباری بالغ بر […]

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در گفت و گویی با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: افتتاح این طرح ها، زمینه اشتغال ۲ هزار و ۱۶۴ تن را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر طرح های افتتاحی، عملیات اجرایی ۳۱ طرح با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال نیز در این استان آغاز می‌شود.

سرمست با ذکر تعدادی از طرح های مهم آماده افتتاح استان در دهه فجر تصریح کرد: کشتارگاه جاهد به عنوان یک کشتارگاه کاملاً مدرن و دارای اهمیت اساسی برای استان، از جمله طرح هایی است که پس از سال ها وقفه، در این ایام به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: افتتاح چندین طرح صنعتی و تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان همچنین بهره برداری از طرح های بهداشتی، درمانی، فرهنگی و ورزشی را در ایام دهه فجر در قم شاهد خواهیم بود.

استاندار قم به ملاحظات مد نظر استان در بحث بهره برداری از پروژه ها در شرایط کرونایی نیز اشاره و تصریح کرد: در این شرایط سیاست مدیریت استان بر این مبنا بوده که  بهره برداری از طرح های مختلف در طول سال و به محض اتمام و آماده شدن آن ها انجام گرفته و به ایام و مناسبت های خاصی موکول نشود.

سرمست با بیان این که مراسم افتتاحیه طرح های یکسال گذشته با حضور حداقلی برگزار شده است اظهار کرد: رعایت کامل شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی در همه برنامه های ایام الله دهه فجر پیش رو برای مردم و مسئولان مورد تأکید و انتظار است.

وی، شتاب بخشی به روند اجرا و تکمیل طرح های نیمه تمام را یکی از مهم ترین اولویت های استان در سال جاری دانست و اظهار داشت: این ایام فرصت مناسبی را برای تبیین و تشریح دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و ایجاد شور و نشاط در جامعه فراهم کرده است.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، دهه فجر نامیده می‌شود.

ضرورت تعامل مسئولان برای تامین زمین توسعه فضاهای آموزشی استان قم 

استاندار قم همچنین در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر ضرورت تعامل مسئولان برای تامین زمین های مورد نیاز جهت توسعه فضاهای آموزشی استان قم تاکید کرد.

سرمست، تراکم بالای دانش آموزان در برخی مناطق شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: خیرین آمادگی ساخت و توسعه فضاهای آموزشی را دارند و باید زمین مورد نیاز نیز تخصیص داده شود.

وی با اشاره به مسئولیت های شورای اسلامی شهر و شهرداری برای تامین فضاهای آموزشی اظهار کرد: امیدواریم در جلسه ای با حضور آموزش و پرورش و شهرداری شاهد تخصیص فضا جهت ساخت مدارس جدید باشیم.

استاندار قم افزود: از پشتیبانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکل اراضی مورد نیاز آموزش و پرورش جهت توسعه مدارس استان استقبال می کنیم.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: باید این مساله به صورت کارشناسی بررسی شود و حمایت های لازم برای جذب این قشر از دانش آموزان صورت بگیرد.

استاندار قم همچنین با اشاره به طرح ملی “نماد” آموزش و پرورش برای حل آسیب های اجتماعی دانش آموزان گفت: در مرحله اجرا همه جوانب کارشناسی به لحاظ روانشناختی و جامعه شناسی و نیز جایگاه مذهبی و فرهنگی شهر قم در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: افرادی که مسئول اجرای طرح نماد هستند باید در حوزه آسیب های اجتماعی متخصص و کارشناس باشند.