به گزارش روز یکشنبه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، « سید محمد تقی طباطبایی» افزود: این میزان خرید در نیمی از استان های کشور رخ داده که نشان می دهد با خرید این مقدار ۲۰ درصد کل خرید سال گذشته محقق شده است. وی اظهارداشت: طی یک ماه گذشته ۲۲۲ هزار و ۹۶۹ محموله به مراکز خرید […]

به گزارش روز یکشنبه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، « سید محمد تقی طباطبایی» افزود: این میزان خرید در نیمی از استان های کشور رخ داده که نشان می دهد با خرید این مقدار ۲۰ درصد کل خرید سال گذشته محقق شده است.

وی اظهارداشت: طی یک ماه گذشته ۲۲۲ هزار و ۹۶۹ محموله به مراکز خرید تضمینی تحویل شده است. 

مشاور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: خرید تضمینی گندم تا پایان آبان ماه سال جاری ادامه دارد و با ورود به فصل تابستان، استان‌های سردسیری کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی وارد عملیات خرید می‌شوند که تحویل گندم افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

طباطبایی گفت: طی هفته گذشته از ۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹ حدود  ۱۶۶ هزار و ۲۰۹ تن گندم از طریق سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران و ۱۵۶ هزار و ۵۸۶ تن آرد از طریق این سامانه برای مصارف خبازی (یارانه‌ای و آزادپز) و صنف و صنعت به فروش رفته است.

طباطبایی همچنین از خرید تضمینی ۹۰ هزار تن دانه‌ روغنی کلزا به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد ریال در ۱۲ استان کشور خبر داد.