سالن ورزشی شش هزار نفره شیراز با نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی از طرح‌های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس در سال ۸۷ است که پس از گذشت ۱۶ سال از عملیات اجرایی و دو افتتاح ناقص هنوز تکمیل و به بهره‌برداری نرسیده است.

به گزارش پردیسان آنلاین از فارس، سالن شش هزار نفره شیراز با نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی از طرح‌های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس در سال ۸۷ است.

مکان‌یابی این سالن ورزشی در بزرگراه حسینی الهاشمی در غرب شیراز صورت گرفت و مقرر شد در سال ۹۱ به بهره‌برداری برسد اما تا سال ۹۴ این پروژه تعطیل شد و در نهایت در سال ۹۵ عملیات ساخت این سالن ورزشی دوباره آغاز شد.

در ببست‌وچهارم تیر ۱۴۰۰ بود که در زمان دولت وقت، این سالن ورزشی با حضور معاون وزارت ورزش و جوانان و از طریق ویدئو کنفرانس توسط ریاست‌جمهوری افتتاح و به بهره‌برداری رسید و در عمل به انتظار ۱۳ ساله مردم و ورزشکاران استان فارس پایان داد.

این سالن ورزشی که در زمینی به مساحت ۶۶ هزار متر مربع و با ظرفیت شش هزار نفر ساخته شد و اعتبار اجرایی آن ۱۴۸ میلیارد تومان اعلام شد.

۱۶ سال انتظار برای تکمیل یک سالن ورزشی در شیراز/ پروژه‌های نیمه‌تمام بلاتکلیف

اما در بیست‌ویکم مهر ۱۴۰۲ بود که کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان دولت وقت در حاشیه بازدید از این سالن اظهار کرد: این سالن یکی از بزرگترین طرح‌های ورزشی استان فارس است که در سال ۱۴۰۰ بدون تکمیل شدن و داشتن امکاناتی مانند آب و برق افتتاح شد و بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شد که برای تکمیل آن ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است و این در حالی است که در دور دوم سفر رئیس‌جمهور شهید به فارس ۳۰۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص پیدا کرد.

فارس در پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در صدر کشور قرار دارد

سال ۱۴۰۲ سالی پر بار در حوزه ورزش استان فارس بود به گونه‌ای که ۱۹۵ ورزشکار ۳۲۰ بار به اردوی‌های مختلف تیم‌های ملی دعوت شدند و در نهایت هم ۶۰ ورزشکار ۹۸ بار با پیراهن تیم ملی در مسابقات شرکت داشتند، همچنین در این سال ۲۴۸ هزار و ۹۰۵ ورزشکار سازمان یافته وجود داشت و در این سال میزبان ۳۷۲ مسابقات کشوری و سه میزبانی مسابقات خارجی بود.

ورزش این استان که بالغ بر ۸۰ سال قدمت دارد و دارای استعدادهای وزرشی بسیار زیاد است اما طی سال‌های گذشته با معضل ثبات در مدیریت مواجه است، به گونه‌ای که در مدت یک سال سه مدیر کل تغییر کرد، از سوی دیگر وجود پروژه‌های نیمه‌تمام متعدد ورزشی دیگر چالشی است که استان فارس با آن مواجه است و در بهمن سال گذشته بود که از سوی متولیان ورزش استان اعلام شد، فارس با ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در موضوع پروژه‌های نیمه‌تمام در صدر کشور قرار دارد.

همچنین در اردیبهشت سال گذشته بود که محمد مهدی شکوهی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس در دیدار با معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: دو ابنیه در فارس تبدیل به معضل جدی و پر غصه این اداره کل شده است که مجموعه ورزشی پارس با سه بار افتتاح ناقص و سالن شش هزار نفری سردار شهید سلیمانی با دو بار افتتاح ناقص نیازمند ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار است و با توجه به اینکه خیران زیادی در فارس هستند که در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، درمان و بهداشت کمک می‌کنند اما این امر در ورزش وجود ندارد که بتوانیم باری از مشکلات زیاد به ویژه در زمینه عمرانی از روی دوش ورزش برداریم.

۱۶ سال انتظار برای تکمیل یک سالن ورزشی در شیراز/ پروژه‌های نیمه‌تمام بلاتکلیف

تلاش مدیران ارشد استان برای افتتاح مجدد ورزشگاه ۶ هزار نفری شهید سلیمانی

در روز یکشنبه، بیست‌وچهارم تیر سال‌جاری بود که محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استان فارس از تلاش برای افتتاح و بهره‌برداری از ورزشگاه شش هزار نفری شهید سلیمانی شیراز طی هفته آینده خبر داد.

وی در این جلسه مهم‌ترین دلیل راه‌اندازی نشدن این ورزشگاه را تابلو برق اعلام کرد و افزود: به همت مسئولان این موضوع در حال پیگیری و تابلو برق در حال نصب است.

استاندار فارس همچنین در این جلسه در خصوص تکمیل ورزشگاه پارس تصریح کرد: بر اساس قراردادی که وزارت ورزش و جوانان با پیمانکار جدید منعقد کرده، تجهیز کارگاه این شرکت در محل ورزشگاه آغاز شده است.

در این راستا همچنین اسماعیل قزل سفلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس _ چهارشنبه بیست‌وهفتم تیر_ در راستای پیگیری‌های مکرر استاندار فارس از روند تکمیل سالن شش هزار نفری سردار شهید سپهبد سلیمانی شیراز بازدید کرد.

وی ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این پروژه، زمان‌بندی مراحل تکمیل تا بهره‌برداری این پروژه با توجه به تحویل آب، برق و گاز به مجموعه همچنین رفع نواقص و در مدار بهره‌برداری قرار گرفتن این سالن به منظور برگزاری فینال مسابقات هندبال نوجوانان آسیا و برگزاری کنگره ۱۵۰۰۰ شهید سرفراز استان فارس در اسرع وقت را خواستار شد.

موضوعی که موجب شده است تا در سال‌های گذشته تاکنون پروژه‌های ورزشی استان فارس نیمه‌تمام رها شود یا به صورت ناقص افتتاح شود، تخصیص بودجه‌های کم و قطره‌چکان به پروژه‌های عمرانی بوده که این موضوع در دولت‌های مختلف نیز وجود داشته است و این اقدام منجر به رکود طرح‌های اجرایی شده است.

۱۶ سال انتظار برای تکمیل یک سالن ورزشی در شیراز/ پروژه‌های نیمه‌تمام بلاتکلیف

به گزارش پردیسان آنلاین، شهر شیراز از سیزدهم تا بیست‌وچهارم شهریورسال‌جاری میزبان برگزاری فینال دهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا خواهد بود و آنچه که بیش از هر موضوع دیگری در برگزاری این مسابقات حائز اهمیت است، برگزاری مسابقات در یک سالن استاندارد و با تجهیزات به روز است، از این رو انتظار می‌رود مدیران ارشد استان و دستگاه‌های متولی این حوزه تلاش بیشتری برای میزبانی شایسته در خصوص برگزاری این مسابقات از خود به نمایش بگذارند.