انتخاب استاندار قم با توجه به نقش قم در معادلات کشور همواره دارای چالش هایی بوده است از این رو با ارسال درخواستی از چامعه نخبگانی استان، ویژگی های استاندار قم را جویا شدیم.

به گزارش پردیسان آنلاین؛انتخاب استانداران با تغییر دولت ها همواره با چالش هایی روبرو بوده است و استان قم نیز با توجه شرایط خاص آن از جمله وجود مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه، دارای اهمیت خاصی برای دولت ها بوده است.

استانداران‌ در قلمرو ماموریت‌ خویش‌ به‌ عنوان‌ نماینده‌ عالی‌ دولت‌، مسئولیت‌ اجرای‌ سیاست‌های‌ عمومی‌ کشور در ارتباط‌ با وزارتخانه‌ها، موسسات‌ و شرکت‌های‌ دولتی‌ و سایر دستگاههایی‌ که‌ به‌ نحوی‌ از بودجه‌ عمومی‌ دولت‌ استفاده‌ می‌نمایند، نهادهای‌ انقلاب‌ اسلامی‌، نیروهای‌ انتظامی‌، شوراهای‌ اسلامی‌ شهر و شهرداریها و موسسات‌ عمومی‌ غیر دولتی‌ را عهده‌دار خواهندبود.

اسکندر مؤمنی وزیر کشور در سفر به شهرستان مرزی مهران و بازدید از پایانه مرزی مهران در پاسخ به سوالی یکی از خبرنگاران در مورد انتخاب استانداران، اظهار کرد: خصوص ملاک انتخاب استانداران بعداً مفصل صحبت خواهم کرد. وی ادامه داد: هرچند ملاک اصلی بر اساس شایستگی و کاردانی خواهد بود.

به همین منظور با درخواست از بخشی از جامعه نخبگانی استان قم ، نظر آن ها درباره ویژگی های انتخاب استاندار قم را جویا شدیم.

مجید اخوان دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قم  و عضو شورای اسلامی شهر قم یادداشتی برای پایگاه خبری پردیسان آنلاین ارسال کرده است که در ادامه می خوانیم:

استاندارقم ضمن احاطه واشراف کامل به مسایل مشکلات،خلاهاونارسایی های قم (که شرطش قمی بودن ودل در گرو قم داشتن است ونه استاندار غیر بومی)می بایست اقتدار وبرش موسی پور و ارتباطات وسابقه مدیریت ملی مانند محتاج را داشته باشد وبتواند با انتخاب مدیران لایق قمی بین علما وحوزه، نمایندگان ،شورا،شهرداری،آستانه وجمکران وفاق وانسجام ایجاد نماید.

ودر عین حال بتواند از رویکرد و منویات مقام معظم رهبری نسبت به قم استفاده نموده و همه ظرفیت های ملی را برای جبران عقب ماندگی ها وکارکرد بین المللی قم بکار گیرد