با افتتاح مجموعه کوه نور صفه به عنوان یکی از بزرگترین پارک‌های نوری موضوعی کشور و به دنبال استقبال گردشگران و مخاطبان مختلف، این مجموعه تفریحی از سوی سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های مرتبط با حوزه گردشگری برای بهره‌برداری در حوزه‌های مختلف مورد اقبال قرار گرفت.

به گزارش پردیسان آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، مجموعه کوه نور صفه در مسیر مشی توسعه ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری از سوی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان با آغاز سال جدید، نوروز ۱۴۰۳ با محوریت به نمایش گذاشتن المان‌های نوری موضوعی به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه نوری یکی از بزرگترین پارک‌های نوری موضوعی کشور محسوب می‌شود که المان‌های موضوعی آن در مقیاس واقعی آن‌ها آماده‌سازی، تهیه و مستقر شده است.

به‌دنبال استقبال ویژه گردشگران و شهروندان اصفهانی، این اقبال به سایر شهرها و حتی کشورهای اطراف انتقال یافت که در این مدت کوتاه توانست بسیاری از سازمان‌ها، نهادها و فعالان بخش خصوصی را برای تداوم این مسیر نوری به خود جذب کند.

در همین راستا صبا مدنی شهردار شهر ممقان استان آذربایجان شرقی در بازدید از مجموعه کوه نور صفه اظهار کرد: از شهرداری ممقان در استان آذربایجان شرقی، مهمان شهر شما بودیم و با مجموعه کوه نور صفه از طریق شبکه‌های اجتماعی آشنا شدیم.

وی افزود: فضایی که از نزدیک دیدیم بسیار جذاب‌تر از تصاویری بود که در اینترنت مشاهده کردیم.

شهردار شهر ممقان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه المان‌های نوری به کار رفته در این مجموعه در کمال ظرافت، هنرمندی و توانمندی تهیه شده است خاطرنشان کرد: من به عنوان یکی از شهرداران استان آذربایجان شرقی، پس از بازدید از این مجموعه مصمم شدم تا بتوانیم از این المان‌های نوری جذاب را شهر ممقان اجرا کنیم.

وی ضمن تقدیر از مهمان‌نوازی مردم شهر اصفهان و مجموعه مجتمع گردشگری صفه گفت: در صورت محقق شدن نمونه‌ای مشابه به مجموعه کوه نور صفه در ممقان، این اقدام برای نخستین‌بار در این استان خواهد بود.

کوه نور صفه؛ زیر ذره‌بین سایر شهرهای کشور

واکنش سرمایه‌گذاران عراقی به مجموعه کوه نور صفه

همچنین نمایندگان شهرداری کوت عراق نیز از این مجموعه بازدید کردند.

در این بازدید نمایندگان این شهر بزرگ عراق درباره اجرای کوه نور صفه به وسعت ۱۰ هکتار مذاکره و بررسی به عمل آوردند.

بر این اساس طبق نقشه محیطی مورد درخواست، مقرر شد پیشنهاد اجرای تم پارک نوری توسط شرکت توسعه سیاحتی شهرداری کوت عراق ارائه شود.

به گزارش پردیسان آنلاین، از زمان اجرای طرح کوه نور صفه علاوه بر شهروندان و گردشگران از این ظرفیت تفریحی نمایندگان شرکت‌ها و مجموعه‌های تفریحی یا شهرداری‌ها از شهرهای تهران، کرج، کرمان، تبریز، یزد و اهواز درباره نحوه اجرای طرح مذکور با شرکت توسعه سیاحتی جلسات تعاملی داشته‌اند.