سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه راه نجات در سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش پردیسان آنلاین، سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه راه نجات در سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان آغاز به‌کار کرد.

قرار بر این است که در این همایش آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، آیت‌الله اراکی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری و طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به سخنرانی بپردازند.

در ابتدای این مراسم رئیس مجمع علوی حرم امام علی (ع) دقایقی به سخنرانی پرداخت و پس از آن پیام مراجع عالیقدر آیت‌الله مکارم شیرازی و حسین مظاهری قرائت شد.

همایش‌های برگزار شده درباره سیره امام علی (ع) مورد توجه عتبه امیرالمومنین (ع) است

نبأ الحمامی رئیس مجمع علوی حرم امام علی (ع) در این همایش با بیان اینکه به همه شما به‌خاطر برگزاری سومین همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه که به نام نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه نام‌گذاری شده است تبریک میگویم، اظهار کرد: بدون شک عتبه امیرالمومنین (ع) برگزاری چنین همایش‌های اعتقادی و همایش‌های تخصصی که در زمینه نهج‌البلاغه برگزار می‌شود و هر آنچه که درمورد سیره و روش امیرالمومنین برگزار می‌شود را مرکز توجه خود قرار می‌دهد؛ چه اینکه همایش‌هایی را در این زمینه برگزار کند یا اینکه تحت اشراف عتبه امیرالمومنین و به حمایت عتبه امیرالمومنین برگزار شود.

وی افزود: این همایشی که در آن شرکت کرده‌ایم با اعیاد ولایت ائمه اطهار و همچنین روز غدیر هم‌زمان شده است.

رئیس مجمع علوی حرم امام علی (ع) تصریح کرد: عقول به هیچ عنوان نمی‌تواند کلام امیرالمومنین و معارف علوی را درک کند چراکه او شخصیتی است که حتی مخالفین وی به جلالت علمی آن اعتراف کرده و همه فرقه‌ها، ادیان و دین‌های آسمانی محبت امیرالمومنین را یدک می‌کشند.

الحمامی خاطرنشان کرد: از خدا می‌خواهم که صحت و عافیت را بر همه کشورها مستقر نماید و ما را در راه ولایت امیرالمومنین ثابت قدم نماید و به ما کمک کند که به سنت و روش امیرالمومنین (ع) عمل کنیم.

این خبر در حال تکمیل است….