بنیاد خیریه وی که به نام خودش نامگذاری شده است، مواد غذایی را برای ۶۴ هزار نفر از افراد آسیب دیده از شیوع کرونا فراهم خواهد کرد؛ افرادی که پیش‌تر به تغذیه رایگان مدارس وابسته بودند. این بنیاد برای تامین مواد غذایی اضافی برای دو ماه آینده، با شرکای محلی خود در نامیبیا، آفریقای جنوبی، […]

بنیاد خیریه وی که به نام خودش نامگذاری شده است، مواد غذایی را برای ۶۴ هزار نفر از افراد آسیب دیده از شیوع کرونا فراهم خواهد کرد؛ افرادی که پیش‌تر به تغذیه رایگان مدارس وابسته بودند.

این بنیاد برای تامین مواد غذایی اضافی برای دو ماه آینده، با شرکای محلی خود در نامیبیا، آفریقای جنوبی، زامبیا، زیمبابوه و مالاوی همکاری خواهد کرد.

مدیر اجرایی بنیاد خیریه راجر فدرر در این‌باره گفت: وعده‌های غذایی که به طور معمول توسط مدارس فراهم می‌شود، اغلب تنها وعده غذایی است که کودکان دریافت می‌کنند. با توجه به تعطیلی مدارس، این کودکان به غذاهای مدارس دسترسی ندارند. گرسنگی مشکلی است که با آن مواجه هستیم به ویژه در کشورهایی که قرنطینه شده و خانواده‌های آسیب پذیر هیچ ذخیره غذایی ندارند.

بنیاد راجر فدرر در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد و از پروژه‌های آموزشی آفریقای جنوبی و زادگاهش یعنی سوئیس حمایت می‌کند.

تنیسور مطرح سوئیسی در ۳۸ سالگی ۱۰۳ عنوان رقابت‌های انجمن تنیس حرفه ای (ATP) را از آن خود کرده است که از جمله آنها می‌توان به ۲۰ گرند اسلم اشاره کرد؛ این بیشترین تعداد گرند اسلم‌ کسب شده توسط یک تنیسور مرد محسوب می‌شود.

فدرر در المپیک ۲۰۰۸ پکن مدال طلای تنیس دونفره مردان را از آن خود کرد و در المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز مدال نقره انفرادی را به گردن آویخت.

وی که از پدری سوئیسی-آلمانی و مادری اهل آفریقای جنوبی متولد شده است، تمرکز بنیاد خود را در دو منطقه جهان که اصل و نصبش به آن برمی‌گردد، معطوف کرده است.

در آفریقا تاکنون ۸۳ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده و دست کم ۲ هزار و ۷۳۰ نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.