کاروان ورزش کشورمان در چهارمین روز از مسابقات پارالمپیک پاریس صاحب یک مدال برنز شد.

به گزارش پردیسان آنلاین، دومین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس روز گذشته _جمعه نهم شهریور_ پیگیری شد و ورزشکاران کشورمان در رشته‌های پاراتیروکمان، پارادوومیدانی و گلبال با حریفان خود به رقابت پرداختند.

در هفدهمین دوره از بازی‌های پارالمپیک ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۴ کشور جهان در ۲۲ رشته با هم به رقابت می‌پردازند. کاروان ورزش ایران با نام «فرزندان ایران» و شعار «ایمان، ایثار و افتخار» در این دوره بازی‌ها شرکت می‌کند. کاروان ورزشی کشورمان با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی والیبال‌نشسته، گلبال، پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراوزنه‌برداری، پاراشنا، پاراتیروکمان، پاراتکواندو، پاراجودو و پاراکانو در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کند.

نوری از صعود به یک چهارم بازماند

هادی نوری ملی پوش کشورمان در رشته پاراتیروکمان ماده کامپوند به مصاف حریفی از کشور بریتانیا رفت. نوری که پیش از این در یک دیدار نزدیک و حساس مقابل حریف ایتالیایی خود با نتیجه ۱۴۱ بر ۱۳۹ پیروز شده بود در این دیدار نیز با نتیجه نزدیک ۱۳۹ بر ۱۴۰ مقابل حریف خود شکست خورد و از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی بازماند.

شکست تیم ملی گلبال مقابل آمریکا

تیم ملی گلبال ایران در سومین دیدار برابر آمریکا قرار گرفت. از ابتدای دیدار با دریافت چند گل و از دست رفتن فرصت‌ها، آمریکا پیش افتاد و توانست برتری خود را تا پایان حفظ کند. در پایان این بازی پرگل ایران با نتیجه ۱۴ بر ۷ شکست خورد. تیم ملی کشورمان اما با یک برد و یک تساوی به عنوان تیم سوم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. تیم ملی گلبال ایران در دو بازی نخست خود در مرحله گروهی برابر فرانسه میزبان به برتری دست یافت و برابر برزیل قهرمان دوره قبلی به تساوی رسیده بود.

مدال برنز پارالمپیک پاریس بر گردن مختاری

رقابت‌های دوومیدانی در ماده پرتاب وزنه کلاس F53 بازی‌های پارالمپیک در استادیوم استادوفرانس پاریس برگزار شد. علیرضا مختاری نماینده ایران با پرتابی به طول ۸.۶۹ بعد از نمایندگان گرجستان و مراکش در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز را به گردن آویخت. بعد از پایان این مسابقات کادر فنی تیم ملی به پرتاب‌های نمایندگان گرجستان و مراکش اعتراض کردند که پس از بازبینی فیلم‌های مسابقات توسط هیأت ژوری، دو حرکت صحیح نماینده گرجستان خطا اعلام و از دور مسابقات حذف شد. بدین ترتیب با حذف نماینده گرجستان، نماینده ایران صاحب مدال نقره شد و لهستان هم به مدال برنز رسید.

در ادامه علی‌اصغر هادی‌زاده، سرپرست تیم پارادوومیدانی، در این خصوص گفت: بعد از اعتراض ما پرتاب‌های نماینده گرجستان و قبول‌شدن اعتراض و حذف او از جدول، گرجستانی‌ها روی پرتاب‌های خطا گرفته شده اعتراض کردند. در نهایت یکی از پرتاب‌ها تأیید شد تا این ورزشکار قهرمان شود و مختاری نیز به مدال برنز برسد. علی‌اصغر هادی‌زاده سرپرست تیم ملی دوومیدانی در پارالمپیک پاریس با تأیید این خبر اعلام کرد که مدال نقره علیرضا مختاری قطعی است.