در این شرایط عادی انگاری بیماری کرونا بزرگترین خطری است که شیراز و دیگر شهرستان های فارس را تهدید می کند ، خارج شدن برخی شهرستان‌های استان فارس از وضعیت قرمز و تبدیل آنها به وضعیت نارنجی و کم شدن مرزبندی ها و محدودیت ها در مناطق مختلف استان فارس هرچند یک موفقیت در پایش ویروس کرونا […]

در این شرایط عادی انگاری بیماری کرونا بزرگترین خطری است که شیراز و دیگر شهرستان های فارس را تهدید می کند ، خارج شدن برخی شهرستان‌های استان فارس از وضعیت قرمز و تبدیل آنها به وضعیت نارنجی و کم شدن مرزبندی ها و محدودیت ها در مناطق مختلف استان فارس هرچند یک موفقیت در پایش ویروس کرونا بوده اما باعث نگرانی از عادی انگاری و بازگشت به رفتارهای عادی مردم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز روز شنبه در دویست و بیست و هفتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ هشدار داد: بیماری کرونا در جامعه کم نشده است، بلکه به صورت پنهان وجود دارد و باید در این زمینه هوشیارانه عمل کنیم.

 مهرزاد لطفی  گفت: اگرچه تعداد مراجعان به مراکز منتخب درمان سرپایی استان کاهش یافته است، اما چرخه های انتقال این بیماری کماکان در جامعه وجود دارد و همه باید برای قطع این زنجیره ها تلاش کنیم.

وی با اشاره به تلاش های مجموعه وزارت بهداشت برای توزیع واکسن در گروه های هدف، بر ضرورت برنامه ریزی دقیق در این زمینه و شناسایی این گروه ها در استان فارس تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز بار دیگر از عموم مردم استان فارس دعوت کرد تا با به تصویر کشیدن فرهنگ غنی مردم استان، از برگزاری دورهمی در شب یلدا پرهیز کرده و امسال این آئین باستانی را با در اولویت قرار دادن موضوع سلامت خود و عزیزانشان، به صورت مجازی برگزار کنند.

 علی اکبری معاون درمان دانشگاه نیز با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان توضیحاتی ارایه داد.

 عبدالرسول همتی  معاون بهداشت دانشگاه ه بیان آخرین برنامه های عملیاتی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان و اقدامات انجام شده در زمینه «بیماریابی فعال» و «بیماریابی غیر فعال» پرداخت.

دکتر همتی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارهای کروناویروس در استان فارس، هم اکنون ۲۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU بستری هستند از افزایش موارد نمونه گیری های تشخیصی به بیش از ۵۳۶ مورد از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز، بیست و نهم آذر خبر داد و افزود: با بررسی نمونه های انجام شده، ابتلای ۱۵۸ هزار و ۵۹۸ نفر به قطعیت رسیده است.

وی ادامه داد: هم اکنون۷۹۳ بیمار مثبت قطعی و مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۱۵۲ هزار و ۸۰۵ مبتلا به کروناویروس در فارس، از ابتدای شیوع بیمارای تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه، تعداد جانباختگان این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته را نیز ۱۰ هم استانی اعلام کرد و گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو هزار و ۹۰۹ هم استانی را به دلیل ابتلا به کروناویروس از دست داده ایم.

دکتر همتی با توجه به کاهش آمار بیماری در سطح استان در شرایط فعلی، عنوان کرد: این شرایط پایدار نبوده و شکننده است و برای حفظ و بهبود این شرایط، نیاز به همکاری، تداوم این روند و رعایت جدی اصول بهداشتی از سوی مردم هستیم.

وی با قدردانی از مردم برای رعایت توصیه های بهداشتی در این بحران، برای مشارکت و پیوستن به پویش  یلدای_مجازی_یلدای_ماندگار  دعوت کرد و از آنان خواست تا با جدی گرفتن و رعایت پروتکل های بهداشتی، این مناسبت را با پیوستن به پویش به صورت مجازی برگزار کنند. 

به پویش یلدای_مجازی_یلدای_ماندگار بپیوندیم

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز دیگر عضو این نشست بود که با اشاره به نزدیک بودن شب یلدا، از مردم خواست تا با جدی گرفتن و رعایت پروتکل های بهداشتی، این مناسبت را به صورت مجازی جشن گرفته و از اجرای پویش مردمی با عنوان  یلدای_مجازی_یلدای_ماندگار  خبر داد.

سید روح اله حسینی  از عموم مردم دعوت کرد با پیوستن به این پویش مجازی، تصاویر و ویدئوهای خود را با هشتگ  یلدای_مجازی_یلدای_ماندگار  به اشتراک گذاشته و در مسابقه ای که با همین عنوان و با پیش بینی ۲۰ هدیه ۵۰۰ هزار تومانی برگزار می شود، شرکت کنند.