مهدی مطهر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی پردیسان نوین درباره اقدامات این مرکز درباره مستندسازی از بحران کرونا در کشور، اظهار داشت: خانه مستند همواره نسبت به اتفاقات در لحظه عمل کرده و هیچ وقت نسبت به اتفاقات جامعه بی تفاوت نیستیم و در بحران کرونا نیز با حمایت از چندین گروه مستندسازی سعی کرده‌ایم […]

مهدی مطهر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی پردیسان نوین درباره اقدامات این مرکز درباره مستندسازی از بحران کرونا در کشور، اظهار داشت: خانه مستند همواره نسبت به اتفاقات در لحظه عمل کرده و هیچ وقت نسبت به اتفاقات جامعه بی تفاوت نیستیم و در بحران کرونا نیز با حمایت از چندین گروه مستندسازی سعی کرده‌ایم نقش خود را بدرستی ایفا کنیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر که خانه مستند همواره نسبت به اتفاقات روز نظیر زلزله کرمانشاه، سیل گلستان، سیل سیستان و … واکنش سریع داشته است و از اسفند سال گذشته نیز که قم به عنوان اولین شهر درگیر کرونا شناخته شد با حمایت خانه مستند یک تیم با سرپرستی جواد یقموری و مهدی امینی در بیمارستان کامکار مستقر شدند و نتیجه آن مجموعه مستند کوتاه ده قسمتی گذر از مه شد که این روزها به دفعات از شبکه‌های مختلف تلویزیون در حال پخش است.

مطهر خاطرنشان کرد: مصطفی شوقی، رضا سورانی، جابر مطهری‌زاده و نگین احمدی از جمله این مستندسازان هستند که این روزها در قالب گروه‌های مختلف در شرایط بسیار سخت و نفسگیری مشغول ثبت تصویری تلاش‌های شبانه روزی کادرهای درمانی،مبارزه بیماران با ویروس کرونا، تاثیرات اجتماعی و اقتصادی کرونا و بطور کلی جنبه‌های مختلف بحران کرونا هستند و هر کدام از زوایه متفاوتی قرار است بحران کرونا را به تصویر بکشند.

مدیرخانه مستند انقلاب اسلامی در  ادامه با اشاره به اینکه مناسبت‌ها همواره برای این مجموعه اهمیت داشته است، گفت: سال گذشته بلافاصله با وقوع سیل در استان گلستان چندین گروه مستندسازی از بچه‌های خانه مستند به منطقه اعزام شدند که نتیجه آن ساخت آثاری قابل تاملی نظیر روایت سیل و ماهر بود که تلویزیونی این آثار بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و یا چند اثر در رابطه با زلزله کرمانشاه و تبعات مختلف اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی آن تهیه کردیم که برخی از آنها پخش شدند و برخی دیگر نظیر مستند شهر خاموش بزودی آماده پخش خواهند شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در رابطه شخصیت‌های معاصر چه آثاری توسط خانه مستند در حال ساخت است؟ اظهار داشت: ساخت مستندهای پرتره جذاب و تاثیرگذار از چهره‌های تاریخ معاصر همواره یکی از اهداف کاری خانه مستند بوده است. برای سال ۹۹ نیز در حال حداقل حداقل ۵ سوژه جذاب در مراحل مختلف تولید داریم که بزودی اخبار آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

مطهر گفت: اما به عنوان مثال دو مجموعه مستند بسیار فاخر در رابطه با آیت‌الله شهید محمدباقر صدر و آیت‌الله محمدتقی فلسفی در دست ساخت داریم که بطور حتم جزو آثار مهم و قابل اعتنا در زمینه مستند از بزرگان دینی کشور خواهند بود و باتوجه به حجم بالای موضوعات مختلف قطعا بازتاب‌های فراوانی خواهند داشت.