به گزارش خبرگزاری پردیسان آنلاین از خراسان رضوی، محمد غلامی، امروز شنبه _ بیستوپنجم آذر_ در تشریح فعالیتهای سازمان اتوبوسرانی، اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات در زندگی شهرنشینی امروز، توسعه زیرساختهای حملونقل عمومی ناوگان اتوبوسرانی است که باید به صورت مستمر نوسازی شود.
وی افزود: در حال حاضر یکهزار و ۷۰۴ دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان وجود دارد و به صورت میانگین روزانه بیش از یک میلیون سفر درون شهری از طریق این شیوه انجام میشود.
سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد، اضافه کرد: یکی از چالشهایی که در سازمان اتوبوسرانی با آن روبهرو هستیم فرسودگی ناوگان است که برای نوسازی ناوگان، خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید طی امسال و سال آینده در دستور کار قرار دارد.
غلامی تصریح کرد: با توجه به هزینه بالای خرید هر دستگاه اتوبوس جدید، بازسازی ناوگان فرسوده نیز مدنظر قرار گرفته و در همین راستا طی دو سال گذشته تعداد ۱۲۵ دستگاه اتوبوس فرسوده توسط سازمان بازسازی شده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بومیسازی و تأمین قطعات مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیتهای نیروی متعهد و پرتوان سازمان نسبت به مهندسی معکوس و بومیسازی قطعات پرکاربرد ناوگان اقدام شده که همین امر صرفهجویی سالانه بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال را به دنبال داشته است.
سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد، درخصوص اقدامات انجام شده برای ساماندهی پایانههای اتوبوسرانی، گفت: در همین راستا حدود یک ماه پیش عملیات احداث پایانه بزرگ شهید مفتح با مساحت ۱۴ هزار مترمربع در ابتدای بلوار میامی آغاز شد و برنامهریزی های لازم برای تملک زمین و احداث پایانههای چند منظوره شرق، فردوسی، مصلی، نماز، معراج و توقفگاه طرق نیز در حال انجام است.
غلامی افزود: توسعه خطوط اتوبوس تندرو (BRT)، توسعه مسیرهای ویژه اتوبوس، بهروزرسانی تجهیزات بلیت الکترونیک، اطلاعرسانی هوشمند در ایستگاههای اتوبوس، ساخت و نصب ۳۰ دستگاه سایبان و ۷۰۰ نیمکت جدید در ایستگاههای اتوبوس از دیگر برنامههای پیشروی سازمان اتوبوسرانی طی امسال و سال آینده خواهد بود.