سید امین قاسمی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در سالجاری سه هزار و ۶۰۰ نفر هنرجو و هنرآموز در استان لرستان از یک دوره آموزشی گسترده در رشته های مختلف صنایع دستی بهره مند خواهند شد. وی اظهار داشت: پیش بینی می شود در این دوره از آموزش ها به تفکیک سطح مهارت، ۲ […]

سید امین قاسمی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در سالجاری سه هزار و ۶۰۰ نفر هنرجو و هنرآموز در استان لرستان از یک دوره آموزشی گسترده در رشته های مختلف صنایع دستی بهره مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود در این دوره از آموزش ها به تفکیک سطح مهارت، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر هنرآموز و یکهزار و۵۰۰ هنرجو آموزش ببینند.

قاسمی در خصوص پیش بینی میزان تسهیلات در این حوزه بیان کرد: دربخش مشاغل خانگی تا صرف پنج میلیارد تومان، دربخش حمایت از سیل زدگان ۱۰ میلیارد تومان ‌و در بخش حمایت از خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا هفت میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: این دوره های آموزشی شامل نقاشی روی پارچه، گلیم بافی، ماشته بافی، چرم دوزی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، گیوه بافی و سرمه دوزی در خرم آباد، گلیم بافی در دوره چگنی، گره چینی، قلمزنی، ورشوسازی، حرمی بافی، مسگری، طراحی سنتی و چرم دست دوزی در بروجرد، چوغابافی، مشبک چوب، جاجیم بافی و چرم دست دوز در شهرستان الیگودرز و قلمزنی، گلیم بافی، مشبک چوب، چرم دوزی و سرمه دوزی در شهرستان دورود می باشد.

 قاسمی اظهار داشت: این دوره ها به صورت گسترده بوده و در اقصی نقاط شهرستانهای استان که دارای کارگاه های آموزشی معین یا تعداد متقاضی کافی هستند برگزار خواهد شد.