دکتر حمیدرضا رحیمی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگار پردیسان نوین افزود: پیشنهاد برپایی آیین احیای شب قدر از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۲۰ نقطه از خیابانهای این شهر از جمله اطراف حرم مطهر رضوی با رعایت کامل و دقیق پروتکلهای بهداشتی به ستاد ملی مبارزه و مدیریت بیماری کرونا ارئه شده است.وی ادامه داد: بر […]

دکتر حمیدرضا رحیمی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگار پردیسان نوین افزود: پیشنهاد برپایی آیین احیای شب قدر از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۲۰ نقطه از خیابانهای این شهر از جمله اطراف حرم مطهر رضوی با رعایت کامل و دقیق پروتکلهای بهداشتی به ستاد ملی مبارزه و مدیریت بیماری کرونا ارئه شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال آماده‌سازی دستورالعملهایی است که مردم بتوانند با رعایت آنها در آیینهای شب قدر حضور یابند. 

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به این ترتیب پیشنهادهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اختیار ستاد ملی مبارزه و مدیریت بیماری کرونا قرار گرفته و تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص بر عهده آن ستاد ملی است.
وی به برخی از این پیشنهادها اشاره و بیان کرد: بطور مثال در این مراسم به جای نشستن روی زمین، استفاده از صندلی با فاصله‌گذاری فیزیکی و رعایت ضوابط عملی ضدعفونی و حفاظت بهداشت مطرح شده‌اند. 

پیش از این نیز قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اعلام کرده بود که این نهاد برای بازگشایی حرم‌ مطهر رضوی تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه و مدیریت بیماری کرونا می‌باشد اما تصمیم فعلی ستاد بسته بودن درهای حرم‌ مطهر حتی صحنهای متبرک برای شبهای قدر مبارک رمضان است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۰۶ هزار و ۲۲۰ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان شش هزار و ۵۸۹ را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۸۵ هزار و ۶۴ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

“پاندمی کرونا” تاکنون در سطح جهان چهار میلیون و ۲۹ هزار و ۵۴۳ نفر را بیمار کرده و جان ۲۷۶ هزار و ۴۸۴ نفر را در ۲۱۲ کشور گرفته است. یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۲۸۹ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.