مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: این سازمان در راستای اهداف و سیاست‌های محیط زیستی خود مطابق با برنامه هر ساله، کاشت نزدیک به ۱۱۰ هزار اصله درخت و درختچه مقاوم به خشکی را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون ۸۰ درصد هدف محقق شده است.

مجتبی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با ارائه گزارشی از وضعیت فضای سبز شهر اصفهان اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در راستای اهداف و سیاست‌های محیط زیستی خود مطابق با برنامه هر ساله کاشت نزدیک به ۱۱۰ هزار اصله درخت و درختچه مقاوم به خشکی را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون ۸۰ درصد هدف محقق شده است.

وی افزود: حدود ۵۰ گونه گیاه مقاوم به خشکی که گونه‌های بومی سازگار با اقلیم اصفهان بوده‌اند، در مراکز تحقیقاتی سازمان پارک‌ها و فضای سبز پرورش داده و به تولید انبوه رسانده‌ایم؛ این گیاهان در واقع جایگزین گونه‌های پر نیاز آب خواهند شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: پیرامون اقدامات دیگری که در زمینه مقاوم‌سازی انجام شده است، می‌توان از تغییر الگوی کاشت نام برد؛ در واقع پوشش‌های سبزی که در سطح شهر تحت عنوان چمن اسپرت داشته‌ایم جایگزین گونه‌های مقاوم به کم‌آبی خواهند شد.

حق‌شناس گفت: چمن‌هایی که از این پس مورد استفاده قرار خواهد گرفت، نیاز آبی کمتری خواهند داشت؛ علاوه بر آن از گونه‌های پوششی مقاوم به خشکی نیز استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: معتقدم همه افراد باید در راستای ارزش‌گذاری محیط زیست که برای کلان‌شهرهایی همچون اصفهان بسیار حائز اهمیت است، شرایطی را فراهم کنند تا تاب‌آوری در تمام استان‌ها بیشتر شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: به‌رغم تمام محدودیت‌ها همچون مسائل آبی و توسعه‌های شهری ناگزیر به حفظ فضای سبز هستیم و این نیازمندی بیش از گذشته است؛ باید با استفاده از گونه‌های مقاوم به خشکی توسعه فضای سبز را در دستور کار خود قرار دهیم، چراکه افزایش تاب‌آوری و فراهم کردن محیط زیستی برای زندگی بهتر عموم افراد ما را به هدف نهایی خود نزدیک‌تر خواهد کرد.

حق‌شناس خاطر نشان کرد: از همین‌رو همچون گذشته از نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان، گروه‌ها و انجمن‌های محیط زیستی و مردم نهاد دعوت می‌کنیم تا پیشنهادات خود را در این حوزه به سازمان پارک‌ها ارائه دهند، چراکه در این سازمان از هر فعالیتی که منجر به داشتن محیط زیست بهتری برای اصفهان شود استقبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: عموم افراد می‌توانند با مراجعه حضوری به آدرس خیابان ۲۲ بهمن، مجموعه اداری امیر کبیر، سازمان پارک‌ها و فضای سبز یا از طریق شماره گیری ۳۲۶۷۴۰۰۰، داخلی ۱۸۵ پیشنهادات خود را ارائه دهند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: امیدوارم استان اصفهان با وجود محدودیت‌های آبی روزبه‌روز سبز تر از گذشته باشد، همچنین تعداد صنایع آلاینده کاهش پیدا کند.