فرهاد دلق پوش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین، پیشرفت ۱۶پروژه صنعتی شاخص گیلان در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی را امید بخش دانست و  افزود: این پروژه ها اغلب در صنایع داروسازی، تولید روغن خوراکی، اوراق فشرده چوبی، ملزومات بسته بندی به صورت نوآورانه و دانش بنیان در دست اجرا هستند. وی […]

فرهاد دلق پوش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین، پیشرفت ۱۶پروژه صنعتی شاخص گیلان در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی را امید بخش دانست و  افزود: این پروژه ها اغلب در صنایع داروسازی، تولید روغن خوراکی، اوراق فشرده چوبی، ملزومات بسته بندی به صورت نوآورانه و دانش بنیان در دست اجرا هستند.

وی میزان سرمایه گذاری افزون برای این پروژه های صنعتی را افزون بر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان و و ذکر کرد : با بهره برداری از این ۱۶ پروژه برای یک هزار و ۵۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

وی گفت:در تلاش هستیم که بخش اعظم این پروژه ها سریعتر به بهره برداری برسد.

دلق پوش همچنین با اشاره به صدور ۳۴۵ جواز تاسیس برای احداث واحدهای صنعتی و تولیدی جدید در استان طی سال گذشته گفت: برای راه اندازی و تکمیل این پروژه های صنعتی توسط بخش خصوصی بیش از هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در حال انجام است.

 وی میزان اشتغال پیش بینی شده در این پروژه های صنعتی را نیز پنج هزار و ۵۶۶ نفر عنوان و تاکید کرد: رسالت این سازمان به عنوان متولی بخش تولید و تجارت؛ هدایت، حمایت و نظارت است، از این رو تمامی این پروژه ها با رصد و پایش سازمان در زمان بندی طرح در نظر گرفته شده با توجه به حجم وسعت پروژه ها به بهره برداری خواهند رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از وجود تعداد ۲۴۶ پروژه صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در گیلان خبر داد و گفت: برخی از این پروژه های صنعتی از چند سال پیش جواز تاسیس دریافت کرده اند و در حال احداث و مهیا نمودن تاسیسات و ابنیه و ماشین‌آلات هستند.

حدود دو هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی در گیلان فعال است.