پیش‌بینی داده‌مبنا برای مدیریت تماس‌های سامانه ۱۳۷ اصفهان

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان گفت: یکی از وظایف واحد تحلیل داده اداره ارتباطات مردمی پیش‌بینی اوج بار تماس سامانه طبق داده‌های گذشته بوده و سعی شده تصمیمات آینده در این خصوص داده‌مبنا باشد.

محمدتقی رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به اوج بار تماس سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان در روزهای ابتدایی ماه مهر اظهار کرد: با توجه به تجربه سال‌های گذشته، در حال حاضر مشغول فراهم‌کردن سازوکارهای مناسب برای پاسخگویی هرچه سریع‌تر و با کیفیت‌تر ویژه این روزها به شهروندان هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مرکز ۱۳۷ با توجه به تشکیل ستاد مهر در مجموعه مدیریت شهری اصفهان، پاسخگویی، مشاوره و اطلاع‌رسانی مناسب به شهروندان به ویژه در زمینه حمل‌ونقل عمومی است، افزود: بخشی از مخاطبان ما دانش‌آموزان به‌ویژه دبیرستانی‌ها هستند که در مسیر رفت و آمد به مدرسه با سامانه ۱۳۷ در تماس بوده و مشکلاتی که با آن مواجه‌اند را مطرح می‌کنند.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان در ارتباط با سامانه ۱۳۷ از داشته‌های گذشته و مسیر توسعه شهر در آینده صیانت می‌کنند، ادامه داد: این ارتباط برای ما بسیار ارزشمند بوده و از تجلی این عرصه شهروندی در نوجوانان و آینده‌سازان شهر خرسندیم بنابراین در تلاش هستیم با پیگیری پیام‌ها تا آخرین نقطه رسیدگی توسط عوامل اجرایی شهرداری روحیه مشارکت‌جویی نه‌تنها در بین دانش آموزان بلکه در گروه‌های مختلف شهروندی تقویت شود.

رفیعی با بیان اینکه یکی از وظایف واحد تحلیل داده اداره ارتباطات مردمی پیش‌بینی اوج بار تماس سامانه طبق داده‌های گذشته بوده و سعی شده تصمیمات آینده در این خصوص داده‌مبنا باشد، تصریح کرد: طبق آمار سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود سطح تماس‌های روزانه سامانه حداقل ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند، در این راستا برای اصلاح فرایندها و زیرساخت‌های لازم و برنامه ریزی مناسب حضور کارشناسان اقدام شده است‌.

وی با بیان اینکه اکنون به‌صورت متوسط روزانه حدود ۲۸۰۰ تماس در سامانه ۱۳۷ پاسخگویی می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود این عدد در روزهای ابتدای ماه مهر سال جاری به ۴۰۰۰ تماس نیز افزایش پیدا کند.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه پاسخگویی کارشناسان سامانه ۱۳۷ تنها در حوزه مدیریت شهری بوده و موضوعات نامربوط به سایر سامانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی هدایت می‌شود، خاطرنشان کرد: بیشترین دغدغه شهروندان در روزهای ابتدای ماه مهر در رابطه با ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده و با توجه به اینکه در این ایام سهم استفاده از اتوبوس، تاکسی، مترو و سرویس مدارس در سطح شهر افزایش پیدا می‌کند به همان نسبت نیز سهم پیام‌های سامانه ۱۳۷ افزایش خواهد یافت.

رفیعی با تاکید بر پیش‌بینی سازوکار مناسب برای کاهش زمان چرخه پیام‌های حوزه حمل‌ونقل عمومی در روزهای آتی گفت: اغلب پیام‌ها در این خصوص پیشنهاد در رابطه تغییر خطوط اتوبوس، سرفاصله مترو، افزایش تعداد ناوگان، نظم‌بخشی به تردد و توقف اتوبوس‌ها در ایستگاه و راهنمایی و مشاوره برای دریافت خدمات ویژه سرویس مدارس و واحد سیر اتوبوسرانی است که پیشنهاد می‌شود شهروندان این موضوعات را در صورت امکان در ساعاتی که صف تماس سامانه کمتر است با ۱۳۷ مطرح کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با استفاده از برنامه کاربردی «اصفهان من» از زمان رسیدن اتوبوس‌های شهری مطلع شوند تا به‌ویژه در ساعات اوج بار تماس نیاز نباشد در صف انتظار سامانه ۱۳۷ قرار بگیرند.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان تاکید کرد: تصمیم تعطیلی احتمالی مدارس که به‌دلیل برودت و آلودگی هوا در فصل سرد سال اتخاذ می‌شود، به مدیریت شهری ارتباطی نداشته و توسط مدیریت بحران استانداری تصمیم‌گیری می‌شود، بنابراین تماس در این خصوص با سامانه ۱۳۷ تنها صف تماس این سامانه را افزایش می‌دهد و کارشناسان ما امکان پیگیری موضوع را ندارند.

رفیعی افزود: تنها در صورتی که اخبار از مراجع رسمی اعلام شود، شبکه‌های اجتماعی مرکز ارتباطات مردمی مانند سایر رسانه‌های شهرداری نسبت به انتشار این خبر اطلاع‌رسانی می‌کنند بنابراین در این خصوص شهروندان را به دنبال کردن کانال‌ها و صفحات این اداره در بسترهای مختلف با نشانی http://@isf137 دعوت می‌کنیم.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=330378

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: