حجت الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی به خبرنگار معارف پردیسان نوین گفت: پیروزی سپاه حق یکی از سنت های الهی است که در آیات پایانی سوره صافات به آن اشاره شده و دارای مضامین بلند و روحیه بخش به جبهه مقاومت است اما این سوال برای برخی مطرح می شود که اگر سپاهیان حق و […]

حجت الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی به خبرنگار معارف پردیسان نوین گفت: پیروزی سپاه حق یکی از سنت های الهی است که در آیات پایانی سوره صافات به آن اشاره شده و دارای مضامین بلند و روحیه بخش به جبهه مقاومت است اما این سوال برای برخی مطرح می شود که اگر سپاهیان حق و ماموران الهی همواره پیروز هستند، چرا در طول تاریخ بسیاری از آنان به شهادت رسیدند و در ظاهر شکست خوردند.

وی به نقل از استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری گفت: عالم بزرگواری عهدنامه مالک اشتر را به خط زیبایی نوشت و آن را به حاکم منطقه خود هدیه داد و آن حاکم پس از این که همه مراجعان از حضورش مرخص شدند، در تنهایی به عالم گفت آیا علی خودش به عهدنامه عمل می کرد؟ اگر عمل می کرد پس چرا شکست خورد؟

حجت الاسلام دولابی افزود: آن عالم پاسخ داد این سوال را چرا در حضور مردم نپرسیدی؟ چون علی(ع) بر دل ها حکومت می کند و محبت او در دل ها رسوخ کرده است. چون امروز تو مجبوری معاویه را لعن کنی و اگر انتقادی به علی(ع) داری، به صورت آهسته به من می گویی و همین مساله نشان می دهد که منطق امیرمومنان پیروز است و اگرچه آن حضرت در محراب عبادت به شهادت رسید ولی پیروزی قطعی از آن اوست.

وی ادامه داد: از امام سجاد(ع) پرسیدند پیروز کربلا چه کسی بود و زین العابدین (ع) فرمود هنگامی که وقت نماز رسید، اذان و اقامه بگو و آنگاه خواهی دانست که چه کسی پیروز بود. این سخن امام سجاد (ع) اشاره به این مطلب است که دشمنان راه حق می خواستند نامی از پیامبر (ص) در جامعه باقی نماند ولی وقتی نام رسول خدا (ص) را بر زبان می آوریم، حکایت از پیروزی جبهه حق می کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان افزود: طی هشت سال دفاع مقدس در مقابل رژیم بعثی کسی پیروز شد که نامش زینت بخش برخی از بزرگراه های نجف است یعنی امام خمینی (ره) و همچنین می بینیم مدافعان حرم و سپاهیان کشورهای مختلف از  ایران، سوریه، عراق، یمن و لشکر فاطمیون و زینبیون در مقابل داعش پیروز شدند.

وی اضافه کرد: در جنگ سردار پر افتخار شهید قاسم سلیمانی با آمریکای جنایتکار کسی پیروز شد که مزارش امروز زیارتگاه صدها هزار نفر از سرتاسر جهان است که برای زیارت او به کرمان می روند ولی در نقطه مقابل می بینیم سپاهیان منحوس آمریکا حتی از ذکر تعداد و اسامی کشته شدگان خود طفره می روند و  اینها نمونه هایی از سنت الهی است که در سوره صافات به آن اشاره شده است.

دولابی افزود: عبدالمالک حوثی رهبر جنبش انصار الله یمن خطاب به بن سلمان گفت «وقتی دریا، خشکی، نفت و پول با توست و مزدوران آمریکا، انگلیس و اتحاد کشورهای عربی با تو هستند اما پیروز نمی شوی یقین بدان خدا با تو نیست.»

وی با اشاره به سرگذشت بعضی از پیامبران الهی ادامه داد: طبق آیات ۱۷۱ تا ۱۷۳ سوره صافات یکی از سنت های الهی که خدا وعده داده، پیروزی سپاهیان حق است که در آیات این سوره سرگذشت پیامبرانی همچون نوح، ابراهیم، موسی، هارون، الیاس و یونس را می بینیم.

این حافظ قرآن افزود: حضرت نوح که ۹۵۰ سال مردم را به خدا دعوت کرد و اسطوره مقاومت است، در نهایت پیروز شد. بعد از نوح به ابراهیم و بت شکنی وی اشاره شده و سپس داستان پیامبرانی همچون اسحاق و اسماعیل آمده است. در داستان موسی و بنی اسراییل نیز می بینیم که خدا آنان را که نه مردان جنگی و نه سلاح کافی داشتند در برابر فرعونیان قدرتمند پیروز کرد.

وی ادامه داد: در این سوره سرگذشت حضرت الیاس مطرح می شود که با بت پرستان به مقابله بر می خیزد و بعد از وی حضرت لوط در برابر مفاسد اخلاقی قومش می ایستد و سپس حضرت یونس به عنوان تنها قومی ذکر می شود که به پیامبرشان ایمان آوردند و عذاب نشدند و تا مدت زیادی از نعمت های الهی برخوردار بودند.