«نیره پیروزبخت» عصر دوشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید استاندارد استان تهران افزود: برای سنجش استاندارد کالاها و محصول ها نیازمند تجهیز آزمایشگاه ها هستیم و این در حالی است که طی چند سال اخیر اعتبارات این بخش سیر نزولی داشته است. وی تصریح کرد: کشور ما از تقلب در برخی تولیدات رنج می برد به گونه […]

«نیره پیروزبخت» عصر دوشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید استاندارد استان تهران افزود: برای سنجش استاندارد کالاها و محصول ها نیازمند تجهیز آزمایشگاه ها هستیم و این در حالی است که طی چند سال اخیر اعتبارات این بخش سیر نزولی داشته است.

وی تصریح کرد: کشور ما از تقلب در برخی تولیدات رنج می برد به گونه ای که گاه در آغل گوسفندان، دارو تولید می کنند. برای رسیدگی به این وضعیت و نظارت بر تولیدات، باید حتما همه محصولات در آزمایشگاه های سازمان استاندارد بررسی شود.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه توسعه اقتصادی کشور با زیربنای استاندارد رونق می گیرد، گفت: با استاندارد سازی کالا و محصولات به دنبال توسعه تولیدات داخلی هستیم.

وی افزود: با ارتقای کیفیت تولیدات اقتصادی از طریق تقویت استاندارد بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

پیروزبخت در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال ۱۳۹۲ تعداد ۱۴ پروژه ساختمانی این سازمان بصورت نیمه تمام یا در ابتدای کار بود که ۴ پروژه ساختمانی دیگر هم به آن اضافه شد اما با حمایت استانداران و تلاش‌هایی که در بخش‌های مختلف صورت گرفت، موفق شدیم ۱۴ طرح یادشده را به بهره برداری برسانیم و ۴ پروژه دیگر نیز در حال نهایی شدن است.

وی افزود: ما به دنبال گسترش فضای فیزیکی سازمان استاندارد نیستیم، اما لازم است با حمایت استانداران و تخصیص اعتبارات، آزمایشگاه‌های ادارات تجهیز شود تا بتوانیم وظایف محوله را به ویژه در خصوص اصالت سنجی، حلال بودن و مواردی از این قبیل به درستی انجام دهیم.

پیروزبخت با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تصریح کرد: تعیین استاندارد و نظارت بر حسن اجرای آن برای افزایش سطح کیفی جامعه ضروری است.

ساختمان جدید اداره کل استاندارد تهران با ٢١ میلیارد و ١٧٥ میلیون تومان با حضور رییس سازمان ملی استاندارد و «انوشیروان محسنی» استاندار تهران  به بهره برداری رسید.