معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: تکمیل پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی نقش موثری در توسعه زیرساخت‌های اربعینی و تسهیل در تردد زوار دارد.

به گزارش پردیسان آنلاین از کرمانشاه، طهماسب نجفی ظهر امروز _چهارشنبه بیستم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به کرمانشاه در سال ۱۳۹۰، احداث پروژه راه‌آهن غرب کشور بود که در سال ۱۳۹۶ خط ریلی این پروژه از اراک به کرمانشاه وصل شد.

وی با اشاره به روند تکمیل پروژه راه آهن غرب کشور در کرمانشاه افزود: خط ریلی راه‌آهن کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی دارد، اما پیشرفت خط اسلام‌آباد غرب به کرمانشاه ۵۷ درصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: ادامه پروژه راه‌آهن غرب کشور از کرمانشاه تا خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر با گذشت چندین سال از آغاز این پروژه تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نجفی با بیان اینکه در سفر شهید جمهور به این استان حدود ۶ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه در کرمانشاه مصوب شد، ادامه داد: تاکنون ۵۰ درصد آن جذب شده است، اما به دلیل حجم بالای عملیات، این اعتبار کفاف تکمیل پروژه راه‌آهن غرب کشور در کرمانشاه را نمی‌داد.

وی ادامه داد: با استجازه رهبر معظم انقلاب و تصویب هیئت دولت، ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تکمیل پروژه مهم راه‌آهن کرمانشاه به خسروی اختصاص یافت، این اعتبار قطعی و نقد است و با استفاده از آن، راه‌آهن کرمانشاه به خسروی طی سه سال احداث می‌شود و بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: خط راه‌آهن کرمانشاه به خسروی یازده تونل دارد که ساخت ۱۰ تونل آن به پایان رسیده و تنها ساخت تونل آخر به طول ۲۲۰ متر باقی مانده است.

نجفی با اشاره به مزیت‌های پروژه راه آهن غرب کشور برای کرمانشاه، افزود: علاوه بر توسعه اقتصادی، تجاری و بازرگانی که برای این استان به همراه دارد، نقش مؤثری برای توسعه زیرساخت‌های اربعینی و به‌تبع افزایش تردد و پذیرش زوار عتبات عالیات در کرمانشاه به دنبال خواهد داشت.

پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی به عنوان یک خط ریلی بین‌المللی به خط راه‌آهن خانقین در بغداد وصل خواهد شد.