گروه سوادرسانه پردیسان آنلاین، وقتی میخواهیم به مکان ناشناختهای ورود کنیم قدم اول تفکر و تأمل است. فضای حقیقی و مجازی هم فرقی در این زمینه ندارند. در شبکههای اجتماعی هم همین قاعده وجود دارد. دانستن بعضی از موارد مانند انگیزه ورود کاربرها به این محیط به شناخت بهتر این مکان پرجمعیت کمک میکند. در اینجا با برخی از کارکردهای رسانههای اجتماعی آشنا میشویم: سازماندهی انواع گروههای اجتماعی مجازی، تبلیغات هدفمند اینترنتی، توسعه مشارکتهای اجتماعی، تسریع ارتباطات فرهنگی، اشتراکگذاری علاقهمندیها، گفتوگو با کسانی که علایق مشترک دارند، اشتراک سریع و آزادانه اخبار و اطلاعات، افزایش قدرت تحلیل و تقویت روحیه انتقادی، امکان عبور از مرزهای جغرافیایی و آشنایی با افراد، جوامع و فرهنگهای مختلف، امکان بیان ایدهها بهصورت آزادانه و آشنایی با ایدهها، افکار و سلیقههای دیگران، کارکرد تبلیغاتی و محتوایی، افزایش سرعت در فرایند آموزش و ایجاد ارتباط شبانهروزی بین افراد و…همگی از کارکردهای رسانههای اجتماعی هستند که شما با شناخت آنها میتوانید برای قدم گذاشتن به این محیط تصمیم بگیرید.
در ادامه این ویدئو را مشاهده کنید:
انتهای پیام/
شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید