طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود تا پایان دولت‌سیزدهم ۶۳ هزار خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در قم ساخته شود اما با گذشت 3 سال از دولت سیزدهم تنها 760 واحد مسکونی در پروژه های بزرگ مسکن به شهروندان تحویل شده است.

به گزارش پردیسان آنلاین؛طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود تا پایان دولت‌سیزدهم ۶۳ هزار خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در قم ساخته شود. شهید جمهور کمر همت بست تا بار مستاجری را از دوش مردم این دیار بردارد.اما با گذشت ۳ سال از دولت سیزدهم تنها ۷۶۰ واحد مسکونی در پروژه های بزرگ مسکن به شهروندان تحویل شده است و شهروندان منتظر به اتمام رسیدن این پروژه ها هستند.
سید محمد آقامیری استاندار قم در نشست شورای تامین مسکن استان که در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد با وعده افتتاح ماهانه هزار واحد مسکونی گفت: با تجارب خوبی که در این مدت به دست آوردیم؛ در سال آینده باقدرت و شدت جلو خواهیم رفت و اولین خروجی ما از شورای تامین مسکن استان، افتتاح هر ماه یک‌هزار واحد مسکونی تا پایان سال است که به‌صورت پلکانی افزایش پیدا خواهد کرد.
استاندار قم در ادامه گفت: احتمال این وجود دارد که در فروردین‌ماه این یک‌هزار واحد افتتاح نشود؛ اما قطعا در اردیبهشت کسری کار جبران خواهد شد و تلاش خود را در این زمینه مضاعف می کنیم.
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه بود که با حضور شهید رئیسی فقط ۵۶۰ واحد مسکونی انبوه ساز و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی توسط دولت ساخته شده بود به شهروندان تحویل داده شد.
استاندار قم به تازگی با تکرار وعده قبل اعلام کرد به لطف خدا در شهریور‌ماه و هفته دولت بیش از هزار واحد مسکن را تحویل مردم شریف قم خواهیم داد ولی اشاره ای به وعده افتتاح سه هزار واحد مسکونی در ماه های خرداد،تیر و مرداد که داده بود نکرد.
اینکه آقامیری شخصا و به صورت مداوم در نشست شورای تامین مسکن استان پیگیر پیشرفت پروژه ها است حُسن می باشد اما در بین عامه مردم این توقع به حق که این افتتاحیه ها مربوط به واحدهای ۵۶۰ هکتاری و پروژه های بنیاد مسکن که در داخل پردیسان و روستاها درحال ساخت هستند می باشد حال اینکه برخی از این افتتاحیه ها مربوط به پروژه های بافت فرسوده و خود مالکی می باشد که فقط اعطای وام از سوی دولت صورت گرفته است وارتباطی به پروژه های مسکن ملی ندارد.