وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی دوشنبه در این آئین سالروز بهره برداری پتروشیمی جم و رونمایی از محصولات یادشده گفت: بالا بردن بهره‌وری  و نوع سازی در مجموعه‌های پتروشیمی  تنها راه  حضور در عرصه رقابت جهانی در این بخش است. محمد شریعتمداری افزود: امروز شاهد رقابت سنگینی درجهان در عرصه پتروشیمی هستیم و رقبای ما برای […]

 وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی دوشنبه در این آئین سالروز بهره برداری پتروشیمی جم و رونمایی از محصولات یادشده گفت: بالا بردن بهره‌وری  و نوع سازی در مجموعه‌های پتروشیمی  تنها راه  حضور در عرصه رقابت جهانی در این بخش است.

محمد شریعتمداری افزود: امروز شاهد رقابت سنگینی درجهان در عرصه پتروشیمی هستیم و رقبای ما برای توسعه صنایع نفت و گاز خود از پا ننشسته‌اند.

وی اضافه کرد: بر اساس اعلام تحقیقات بین‌المللی و نشریات تخصصی تا سال ۲۰۳۰، یکهزار و ۳۲۰ برند جدید پتروشیمی در جهان وارد عمل می‌شوند که بیشتر این پروژه ها در آسیا خواهند بود.

شریعتمداری یادآورشد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته درکشور، قرار است ۱۵۲ واحد جدید پتروشیمی در کشور با ۲۶۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری فعال شوند.

وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به رقابت سنگین در عرصه پتروشیمی در جهان افزود: ایجاد نظام شفاف‌سازی برای بهره‌برداری ازمنابع مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی در عسلویه باید مورد توجه مسئولان باشد.

وی تاکید کرد: وضعیت بیکاری، فقر آموزشی، مسکن و مسائل بهداشتی زیبنده عسلویه نیست برهمین اساس یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در این منطقه با هدف تربیت نیروهای بومی برای اشتغال در تاسیسات نفت و گاز است.

استاندار بوشهرگفت: افتخار می‌کنیم صنعت نفت و گاز در عسلویه استان بوشهر تامین کننده نیازهای کشور است.

عبدالکریم گراوند افزود: پتروشیمی جم از جمله مجموعه های فعال پارس جنوبی است و افتخار می‌کنیم از چنین صنعت عظیمی میزبانی می‌کنیم ضمن اینکه نقش مهمی هم در جنگ اقتصادی بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی کشور در شرایط سخت تحریم با افتخار به تولیدات خود ادامه می‌دهد و نمونه آن پتروشیمی جم است که در بازارهای جهانی هم حضور دارد.

استاندار بوشهر ضمن دعوت از همه مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن به انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات تضمین کننده امنیت کشور است.